خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / آسیاب چکشی خوراک دام و نحوه کار آن
آسیاب چکشی خوراک دام

آسیاب چکشی خوراک دام و نحوه کار آن

آسیاب چکشی خوراک دام جزو تجهیزات عالی و پرکاربرد در دامپروری ها می باشد. این آسیاب با استفاده از انرژی جنبشی کم و زیاد کار می کند. وظیفه آن خرد کردن مواد اولیه در اندازه های متفاوت است. همانطور که از نام آن پیداست، مواد خام توسط ضربه زدن، آسیاب می شوند. اگر آسیاب از نیروی جنبشی کم استفاده کند، دانه ها درشتتری تولید می شود. اما اگر نیروی جنبشی افزایش یابد، دانه ها بیشتر خرد می شوند.

آسیاب چکشی چگونه کار می کند؟

همانطور که گفته شد، ضربات چکش آسیاب چکشی خوراک دام عامل اصلی خرد شدن مواد اولیه است. ضربات پی در پی که بر غلات وارد می شود دانه ها را به ذرات ریز تبدیل می کند. به طوری که در نهایت ذرات به راحتی از توری تعبیه شده در دستگاه عبور می کنند. بهتر است بدانید با تغییر اندازه توری می توانید خوراک دام را به هر میزان که می خواهید جداسازی کنید.

خوراک تولید شده معمولا به شکل کروی و براق است. خوراکی که خوب خرد شده باشد، برای انواع دام ها مورد استفاده قرار می گیرد. جابجایی و حمل آن بسیار آسان است و دارای ظاهری خوش خوراک می باشد. دستگاه آسیاب چکشی خوراک دام فضای بسیار کمی را اشغال می کند و حمل آن بسیار راحت و آسان است.

فرآیند تولید انواع خوراک دام و طیور

برای تهیه خوراک دام و طیور، ابتدا باید برنامه غذایی گله را تعیین نمود. معمولا در خوراک دام و طیور از غلات استفاده می شود. تولید خوراک بدون ماشین آلات آسیاب و میکسر امکانپذیر نیست. به وسیله این ماشین آلات صنعتی می توان ارزش غذایی خوراک را افزایش داد. به همین دلیل دانه های هرچه خردتر شوند، بهتر با یکدیگر مخلوط شده و کیفیت مواد بالا می رود. جیره غذایی مناسب برای پلت سازی باید به گونه ای باشد که پس از تولید پلت، کیفیت خود را از دست ندهد.

با تهیه یک دستگاه آسیاب خوراک دام و طیور به راحتی می توانید غذای دام و پرندگان را در محل نگهداری آن ها تولید کنید. تنها باید در زمان استفاده، تمام اصول و روش های تولید خوراک دام و طیور را بررسی کنید. سپس با خیالی آسوده شروع به کار کرده و از آن استفاده کنید.

تولید خوراک برای انواع حیوانات و پرندگان با ذائقه های گوناگون امکانپذیر است. سعی کنید در زمان تولید خوراک دام، غلات را بیش از حد استاندارد خرد نکنید، زیرا این کار باعث استفاده بیش از حد از دستگاه می شود. در نتیجه می تواند فرسایش و مشکلات فنی برای دستگاه در پی داشته باشد.

مخلوط کن خوراک دام چیست؟

میکسر یا مخلوط کن نقش ترکیب مواد با یکدیگر را دارند. مخلوط کن تمام دانه های مورد نیاز دام را با یکدیگر مخلوط می کند. ترکیب مواد به طور کاملا متوازن و همگن انجام می شود. یک دستگاه میکسر با کیفیت باعث می شود تا ارزش غذایی خوراک دام افزایش یابد. با کوچک شدن مواد اولیه خوراک دام، حمل و نقل آن ها آسان می شود. همچنین هضم آن برای دام و طیور به سهولت انجام می شود. زیرا خوراک تماس زیادی با دستگاه گوارش پیدا می کند.

مخلوط کن مواد پودر شده را با افزودنی هایی همچون ملاس آنقدر هم می زند تا ترکیبی همگن ایجاد شود. سرعت و قدرت دستگاه در عملیات ترکیب مواد با یکدیگر پس از آسیاب چکشی خوراک دام بسیار مهم است. شما می توانید از این دستگاه برای مخلوط کردن خوراک دام با سرعت بالا استفاده کنید. اگر در دامداری خود از دستگاه میکسر شرکت صدرا پلت استفاده کنید، دیگر نیازی به انواع میکسرها ندارید. زیرا این دستگاه تمام این عملیات را برای شما در کمترین زمان انجام می دهد

جمع بندی

برای تولید انواع خوراک دام، طیور و آبزیان می توانید از آسیاب چکشی خوراک دام استفاده کنید. زیرا این آسیاب باعث تولید خوراک دام متناسب با ذائقه گله در کوتاه ترین زمان ممکن می شود. سرعت و دقت بالا در از دیگر مزیت های آن است. همچنین اگر به دنبال تولید خوراک دام و طیور می باشید، می توانید از آسیاب و مخلوط کن های مختلف صنعتی استفاده کنید. برای راه اندازی خط تولید پلت شما به سه دستگاه اصلی نیاز دارید. ماشین آلات آسیاب، میکسر و پلت و برخی تجهیزات جانبی مجموعه خط تولید را تشکیل می دهند.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

2 نظر

  1. سلام خسته نباشید من قصد راه اندازی یک مرغداری داری در شهر اردبیل دارم. میخواستم بدونم اسیاب چکشی خوراک مرغ و نحوه کار ان چیه و چه کاربردی دارد ؟ لطفا منو بیشتر راهنمایی کنین

    • سلام جناب حسنی عزیز
      آسیاب چکشی برای خوراک دام و طیور استفاده میشود. مرحله آسیاب کردن یکی از مراحل مهم در فرآیند تولید خوراک باکیفیت است. اگر مواد اولیه در دستگاه آسیاب به خوبی آسیاب نشوند طبیعتا نمیتوانید خوراک پلت مرغوبی تولید کنید. به شما پیشنهاد میکنیم بدون تحقیقات کافی اقدام به خرید ماشین الات به خصوص آسیاب نکنید. شرکت صدراپلت تولیدکننده انواع اسیاب های درجه یک در خدمت دامداران و کشاورزان عزیز است. محصولات این شرکت دارای بیشترین سطح رضایتمندی مشتریان است.
      موفق و موید باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *