خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / قیمت آسیاب خوراک طیور چگونه تعیین می‌شود؟
قیمت آسیاب خوراک طیور

قیمت آسیاب خوراک طیور چگونه تعیین می‌شود؟

آسیاب خوراک طیور از محصولاتی با بازدهی بالا در حوزه تولید دان است. بدون دستگاه آسیاب و میکسر نمی‌توان در فرآیند تولید دان موفق بود. آسیاب میکسر هم در واحدهای مرغداری و هم در واحدهای دامداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدین وسیله با قرارگیری در خط تولید پلت پروسه تولید دان پلت را تکمیل می‌کنند. قیمت آسیاب خوراک طیور با توجه به جنس قطعات به کار رفته در آن متفاوت است. علت تفاوت قیمت دستگاه آسیاب ذرت و تفاوت قیمت دستگاه آسیاب دان مرغ هم به همین علت است. فاکتورهای دیگری برای تعین قیمت این دستگاه وجود دارد. در ادامه با هم به تحلیل آن‌ها خواهیم پرداخت.

تعریف دستگاه آسیاب خوراک طیور

خط تولید خوراک طیور در هر گونه‌ای که باشد، هر نوع خوراکی را که تولید کند به دستگاه آسیاب نیازمند خواهد بود؛ بنابراین قیمت دستگاه آسیاب طیور برای هر صاحب کارگاهی مهم است؛ اما قبل از هر چیز باید تعریف دستگاه آسیاب خوراک طیور را دانست. از دستگاه آسیاب برای پودر کردن انواع دانه‌های سویا، ذرت، پودر استخوان و سایر غلات در مرغداری‌ها استفاده می‌شود. آسیاب‌ها دارای انواع و ظرفیت‌های مختلفی هستند. برای واحدهای کوچک آسیاب‌های با تناژ پایین استفاده می‌شوند. قیمت دستگاه‌های کوچک آسیاب خوراک طیور به نسبت سایر دستگاه‌ها مناسب‌تر است. همچنین آسیاب‌های کوچک فضای کمتری را نیز اشغال می‌کند.

دستگاه آسیاب خوراک که در بازار وجود دارند دارای چندین مدل مختلف هستند. این آسیاب‌ها می‌توانند برای تولید دان جوجه‌های کوچک، متوسط و بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند. در حقیقت با داشتن یک آسیاب می‌توانید برای سه گروه جوجه دان تولید کنید. با اطلاع از انواع مدل‌ها و قیمت آسیاب خوراک طیور می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید.

با استفاده از آسیاب‌ها، مواد برای میکس شدن، پلت شدن و به طور کلی طی کردن دیگر فرایندها آماده می‌شوند. یکی از عوامل تعین کننده قیمت دستگاه آسیاب خوراک طیور نوعی مواد خامی است که دستگاه به آن منظور طراحی شده است.

انواع آسیاب خوراک طیور

از لحاظ طراحی دو نوع آسیاب میکسر غلطکی و چکشی وجود دارد. هر کدام از این دو نوع به دلیل ساختار متفاوتی که دارند دارای عملکرد متفاوتی نیز هستند. هرچند که عملکرد دستگاه تنها عمل تعین کننده قیمت آسیاب خوراک طیور نیست.

آسیاب غلطکی

آسیاب غلطکی برای خورد کردن انواع دانه‌ها بکار می‌رود. این مدل آسیاب دانه‌ها را به شکل ورقه‌ای در می‌آورد. توجه داشته باشید که نمی‌توانید دو نوع غله در آسیاب غلطکی بریزید. باید هر کدام به نوبت و جدا گانه در دستگاه ریخته شوند.

آسیاب چکشی

حتماً خودتان عملکرد این آسیاب را حدس می‌زنید. درست است این آسیاب دارای چکش‌های زیادی برای خورد کردن غلات است. عملکرد، کارایی و قیمت آسیاب خوراک طیور به تعداد چکش‌ها، ضربات وارد شده، قدرت موتور و اندازه صفحات توری به کار رفته در آن رابطه مستقیم دارد. همچنین میزان آسیاب کردن مواد به کیفیت غله نیز بستگی دارد. کیفیت غله به میزان رطوبت موجود در غله، درجه سفتی و وزن غله گفته می‌شود.

علت تفاوت در قیمت دستگاه آسیاب خوراک طیور

قیمت دستگاه آسیاب خوراک طیور با توجه به جنس قطعات استفاده شده در آن متفاوت است. موتورها به کار رفته در دستگاه و همچنین استانداردهای ایران و اروپا قیمت‌ها را تعیین می‌کنند. آسیاب‌های شرکت‌های معتبر دارای بالاترین کیفیت و کارایی هستند. در آنها از مرغوب‌ترین بلبرینگ‌ها و یاطاقان‌ها و موتورها استفاده شده است.

تناژهای کم و متناسب با قیمت این دستگاه

ظرفیت تولید آسیاب خوراک طیور از نیم تن بر ساعت تا چند تن بر ساعت متغیر است. قیمت آسیاب خوراک طیور بسته به ظرفیت تولیدی دستگاه آسیاب متغیر خواهد بود. مراکز پرورشی کوچک، مخصوصاً سالن‌های پرورش طیور اغلب از آسیاب‌های نیم تنی، 1 تنی و یا 1.5 تنی استفاده می‌کنند.

امروزه به دلیل افزایش قیمت تمام شده طیور، مرغداران تصمیم به خریداری آسیاب‌های خوراک طیور کرده‌اند. هدف از خرید این آسیاب‌ها افزایش تولید خوراک بوده است. همین امر باعث به وجود آمدن انواع قیمت‌ها در این مورد شده است.

قیمت این دستگاه در تناژ بالا چه تفاوتی می‌کند؟

آسیاب بالابر یکی از دستگاه مورد نیاز در سالن‌های پرورش طیور است. این دستگاه در سالن‌های مرغداری و پرورش بلدرچین بیشترین استفاده را دارد. به وسیله این دستگاه خوراک مورد نیاز طیور که شامل گندم، جو، سویا است. قبل از در نظر گرفتن قیمت آسیاب خوراک طیور باید ظرفیت سالن خود را در نظر بگیرید. اگر دستگاه بیش از اندازه پر باشد غلات به خوبی آسیاب نمی‌شوند.

گاهی مزرعه داران و پرورندگان طیور به علت بالا بودن قیمت بیش از حد به این دستگاه فشار می‌آورند. فقط به این علت که می‌خواهند قیمت بالای این دستگاه را هرچه سریع‌تر جبران کنند. ممکن است کیفیت قطعات به کار رفته در این دستگاه علت بالا بودن قیمت باشد.

هرچند که تناژ آسیاب مواد بر روی دستگاه مشخص شده است؛ اما باز هم نمی‌توان مقدار دقیق آن را توصیف کرد. تنها راه به دست آوردن مقدار دقیق غلات آزمون و خطاست. مراقب باشید که این آزمون را با دقت بالایی انجام دهید. چراکه اگر به صورت ناگهانی حجم مواد را افزایش دهید ممکن است بر روی موتور فشار بیاید. این فشار، باعث کاهش حجم مواد آسیاب شده می‌شود. در نتیجه برای فروش مجدد، باید قیمت آسیاب خوراک طیور را بسیار پایین بیاورید.

جمع بندی

مقدار موادی اولیه آسیاب که به دست آمد به راحتی می‌توانید خوراک طیور با کیفیت را تولید کنید. هر دستگاهی بر اساس نوع طراحی، سرعت پدال و… دارای سرعت آسیاب متفاوتی هستند، ولی بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آسیاب به طور کامل انجام می‌شود. اگر دستگاه فرسوده باشد زمان آسیاب آن نیز افزایش می‌یابد، در نتیجه در هنگام خرید دستگاه دست دوم به قیمت دستگاه آسیاب خوراک طیور و حجم مواد مصرفی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

 

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *