خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / قطعات آسیاب چکشی و عملکرد آنها
قطعات آسیاب چکشی
قطعات آسیاب چکشی

قطعات آسیاب چکشی و عملکرد آنها

امروز با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را درمورد قطعات آسیاب چکشی و نحوه عملکرد هر یک با شما به اشتراک بگذاریم.

فرآیند آسیاب

فرآیند آسیاب با کاهش ذرات مواد اولیه یکی از اساسی ترین فرآیندهای خط تولید پلت می باشد که در دو نوع آسیاب چکشی و غلطکی طراحی و ساخته شده است.

آسیاب چکشی

همان طور که از نام این آسیاب پیداست عمل اصلی را چکش ها انجام می دهند. چکش ها به عنوان عامل اصلی در قطعات آسیاب چکشی به صورت صفحات صاف و سختی طراحی شده اند که با شروع چرخش محور اصلی آسیاب به حرکت در می آیند. کاهش سرعت ضربه ای در آسیاب یکی از عوامل مهم می باشد چرا که موجب برخورد بین چکش ها و مواد شده که ساییدگی و فرسایش را به دنبال خواهد داشت.

قطعات آسیاب چکشی

این آسیاب شامل قطعات متنوعی است که در زیر به معرفی و توضیح هر یک می پردازیم:

فیدر

تغذیه کننده آسیاب چکشی گندم یا فیدر بخشی است که بوسیله آن مقدار ورود مواد به آسیاب بصورت دستی یا اتوماتیک قابل کنترل است.

چکش ها

وضعیت چکش ها، نحوه قرار گیری آنها، تمیز بودن چکش ها از فاکتورهای موثر بر عملکرد آسیاب محسوب می شوند.الگوی چکش ها که  تعداد و ترتیب چکش ها در آسیاب را نشان می دهد به دو صورت الگوی سبک و سنگین وجو دارد. منظور از الگوی سبک تعداد چکش های کمتر است که موجب افزایش ظرفیت و مواد خرد شده درشت تر می شود و در الگوی سنگین تعداد چکش های بیشتر که سبب نرم شدن بیشتر مواد و کاهش ظرفیت می شود.

محور اصلی آسیاب

با حرکت این محور از قطعات آسیاب چکشی و ایجاد نیروی دورانی میله های متحرک که محل قرارگیری چکش ها هستند به صورت دایره ای شروع به چرخش کرده و در اثر برخورد چکش ها با اجزا خوراکی، خرد  می شوند و در آخر از توری آسیاب مواد تکه شده خارج می شوند.

توری آسیاب

صفحات مشبک با قطرهای متفاوت که تعیین کننده اندازه ذرات و بازده آسیاب چکشی صنعتی می باشند و در قسمت انتهایی دستگاه قرار دارند. الک ها داری دو بخش هستند، بخشی که مواد در داخل ان گردش می کنند و بخشی دیگر که مواد برای آسیاب مجدد در آن جمع می شود. موادی که از توری عبور نکنند در سطح توری مانده و افزایش آنها سبب فشردگی، ساییدگی و کاهش راندمان آسیاب خواهند شد.

شاسی و پایه

یکی دیگر از قطعات آسیاب چکشی است برای جلوگیری از سرو صدا و لرزش دستگاه در حین آسیاب کردن، معمولا آسیاب ها را روی این پایه های فلزی محکم می کنند.

_خروجی آسیاب: بخش انتهایی دستگاه می باشد که مواد خرد شده را به قسمت بعدی فرآیند هدایت می کند.

موتور الکتریکی

نیروی مکانیکی تولید شده توسط موتور و انتقال آن به محور اصلی سبب را اندازی دستگاه آسیاب خواهد شد.

 جمع بندی

با کسب آگاهی از قطعات آسیاب چکشی و نحوه عملکرد هر یک می توانیم با نظارت کافی و به موقع قطعات از فرسایش و کاهش راندمان دستگاه جلوگیری کرده و مانع صرف هزینه هزینه های اضافی در این زمینه شویم.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *