خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / دستگاه آسیاب خوراک دام و طیور
آسیاب خوراک دام
آسیاب خوراک دام

دستگاه آسیاب خوراک دام و طیور

مسئله مهم هر کارخانه تولید کننده خوراک دام، کیفیت محصول نهایی و خصوصیات فیزیکی است که قسمت اعظم ان مرتبط با عملکرد آسیاب خوراک دام می باشد. از این رو با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این باره با شما به اشتراک بگذاریم.

آسیاب

با توجه به نیاز حیوانات مختلف درجه فرآوری خوراک و فرمولاسیون مواد متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال دام هایی که دارای سیستم گوارش با طول بیشتری هستند، فرآوری کمتری نیاز دارند. در کنار اغلب مواد اولیه دارای پروتئین و مواد فیبری هستند که برای رسیدن به کیفیت عالی محصول، آسیاب خوراک دام امری لازم تلقی می شود. کاهش سایز ذرات توسط این دستگاه مسبب افزایش سطح تماس آنزیم های گوارشی با خوراک می گردد.

انواع آسیاب

آسیاب ها بر اساس نوع ظرفیت و نوع عملکرد در انواع و اندازه های مختلفی ساخته شده اند تا هر خط تولیدی با هر میزان ظرفیت تولیدی بتواند به راحتی دستگاه مورد نظر خود را خریداری کند. اینک به بررسی انواع آنها خواهیم پرداخت:

آسیاب چکشی

در این آسیاب خوراک دام، تماس چکش هایی که به سرعت می چرخند با موادی که به ارامی وارد محفظه آسیاب می شوند، موجب خرد شدن مواد اولیه می شود. میزان خرد شدن مواد به الگوی چکش ها، نوع توری و اندازه منافذ توری، میزان برخورد چکش ها و عوامل موثر در افزایش آن، تراکم منافذ و صخامت توری و مقدار هوا بستگی دارد. باید توجه داشت که به عنوان یک قانون کلی در این آسیاب خوراک دام توری با منافد ریز فقط در زمان استفاده از سرعت ضربه ای بالا و توری با منافذ بزرگ برای سرعت ضربه ای کم استفاده می شود. بخش های مختلف آسیاب چکشی خوراک دام شامل:

_ موتور الکتریکی

_ تغذیه آسیاب

_ محور اصلی

_ خروجی آسیاب

_ توری

_ شاسی و پایه

آسیاب غلطکی

دو عامل نیرو و نوع غلطک  زمانی که غلطک ها با فاصله و نیرو یکسان حرکت کنند، بر افزایش میزان آسیاب مواد در این نوع آسیاب خوراک دام موثرخواهند بود. این آسیاب بسته به تعداد انواع مواد اولیه دارای قابلیت تعبیه چندین غلطک می باشد که معمولا یک غلطک بصورت ثابت و دیگری با توجه به فاصله مورد نیاز بین غلطک ها قابل تنظیم بوده است. کمتر بودن یکنواختی و نرم شدن مواد، شکل نامرتب ذرات، مربعی بودن ذرات، هزینه های اولیه و نگهداری بالا از معایب این نوع آسیاب خوراک دام و طیور به حساب می آیند. اجزا تشکیل دهنده اصلی به شرح ذیل می باشد:

_ فیدر یا ورودی

_ موتور الکتریکی

_ خروجی مواد آسیاب

_ شاسی و پایه

جمع بندی

با توجه به هزینه های خریداری دستگاه آسیاب خوراک دام، اپراتورها و کارکنان کارخانجات تولیدی می بایست اطلاعات کافی در مورد هریک از انواع دستگاه ها و نحوه عملکرد آنها داشته باشند. استفاده از مواد اولیه مرغوب، تهیه تجهیزات نوین و بازرسی های به موقع دستگاه می تواند سبب رسیدن زودتر بعد رشد اقتصادی چشمگیر شود.

 

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

2 نظر

  1. مجتبی اقا خانی

    سلام خسته نباشیدبرای اینکه از مشاوره تخصصی تون استفاده کنم کی تماس بگیرم؟ درمورد دستگاه چکشی سؤال دارم که چه کار بردی دره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *