خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / دان استارتر جوجه و قیمت دستگاه آسیاب
دان استارتر جوجه
دان استارتر جوجه

دان استارتر جوجه و قیمت دستگاه آسیاب

امروز می خواهیم در رابطه با دان استارتر جوجه یا همان پیش خوراک جوجه و مزایای آن اطلاعاتی مفید در اختیارتان قرار دهیم، پس تا انتها این محتوا با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از دان استارتر جوجه

هفته اول پرورش جوجه گوشتی هفته طلایی دوره پرورش به حساب می رود. در این هفته جوجه می تواند با دریافت یک استارتر غنی از پروتئین در پایان هفته اول 4 برابر وزن اولیه را بدست اورد. باید به این نکته توجه داشت که مقدار خوراک مصرفی جوجه به همراه دان استارتر جوجه در هفته اول حداکثر ۰.۱ کیلوگرم خواهد بود، به  نسبت هزینه کل خوراک مصرفی مقدار بالایی را به خود اختصاص نمی دهد اما تضمین کننده آینده گله خواهد بود. از طرف دیگر، فرم دان استارتر جوجه ها به شکل پلت می باشد و این مورد از مزایای استارتر ها به شمار می رود.

مزایای بهره گیری از دان استارتر جوجه

بهره گیری از پیش غذا در جیره غذایی جوجه ها مزایای فراوانی بر سرعت رشد و کیفیت فراورده می گذارد. موارد زیر از جمله مزایای استفاده از این روش می باشد:

_ ایجاد نسبت متعادل در انرژی و پروتئین مصرفی جوجه و متعادل نمودن اسیدامینه به منظور دست یافتن به رشد مناسب در هفته اول

_ استفاده از مواد اولیه با کیفیت با حداکثر میزان جذب به منظور تامین کامل احتیاجات خوراکی جوجه ها در هفته اول. البته قیمت استارتر جوجه براساس کیفیت مواد غذایی بکار رفته در ان متفاوت می باشد.

_ نسبت مناسب کلسیم،فسفر و مکمل های ویتامینه و مکمل های معدنی طبق نیاز های تغذیه جوجه ها در هفته های اول پرورش

_ افزایش قابلیت دسترسی به فسفر مورد نیاز و کاهش دفع فسفر فیتاته به کمک فیتاز باکتریایی

_ افزایش قابلیت هضم کربوهیدرات های غیرنشاسته ای موجود در ذرت و سویا با استفاده از مولتی انزیم ها

_  پایداری ویتامین ها و اسیدهای چرب غیراشباح محصول و جلوگیری از بروز تنش اکسیداتیو با استفاده از انتی اکسیدان های طبیعی

دیگر مزایای دان استارتر جوجه

_ افزایش ضریب هضمی مواد مغذی و تسریع در تکامل دستگاه گوارش با استفاده از منابع فسفولیپیدی با قابلیت هضم بالا و توسعه پرزهای مخاطی رودهباریک جوجه و متعادل سازی جمعیت میکروبی روده از مزایای دیگر استفاده از استارتر جوجه یک روزه می باشد.

_ پایداری ویتامین ها و اسید های چرب غیراشباع موجود در محصول و در نتیجه آن جلوگیری از بروز تنش های های اکسیداتیو با استفاده از آنتی اکسیدان های طبیعی

_ با استفاده از دان استارتر جوجه، ضریب هضمی مواد مغذی افزایش پیدا می کند و با استفاده از منابع فسفولیپیدی، به تکامل دستگاه گوارش جوجه ها سرعت بخشیده می شود.

_ استفاده از استارترها باعث تسریع روند شکل گیری بافت استخوانی جوجه ها و کاهش دادن ناهنجاری های اسکلتی در اوایل دوره پرورش می شود.

_ میزان PH محیط روده به طور یکنواخت تنظیم می شود و با استفاده از اسیدی کننده های کریستاله، رشد باکتری های مضر در سطح روده باریک را کاهش می دهد.

_ بهره گیری از استارتر جوجه در هفته اول باعث می شود تا تنش های حاصل از الودگی توکسینی توسط توکسین بایندرها به حداقل خود برسد.

جمع بندی

با توجه به مطالب بیان شده درباره مزایای استفاده از دان استارتر جوجه و تاثیرهای مثبت آن بر رشد جوجه ها، می توان گفت برای دست یافتن به محصولی با کیفیت بالا، استفاده از استارتر ها الزامی میباشد. برای اطلاع از قیمت بهترین دستگاه های آسیاب با عملکرد بالا جهت تولید استارتر با بهترین کیفیت با مشاوران این شرکت در تماس باشید.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *