خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / آسیاب چکشی بزرگ و قدرتمند
آسیاب چکشی بزرگ
آسیاب چکشی بزرگ

آسیاب چکشی بزرگ و قدرتمند

به طور کلی زمانی که قرار باشد جامداتی خرد شده و پودر شوند از آسیاب‌ها استفاده می‌شود. آسیاب‌ها می‌توانند در صنایع کشاورزی، داروبی، شیمیایی، آرایشی و غیره مورد استفاده قرار بگیرند. قبل از هر چیز بهتر است با تعریف آسیاب چکشی بزرگ آشنا شوید. آسیاب چکشی وسیله‌ای است که با ضربه‌های متوالی و پی در پی که توسط چکش‌های کوچک زده می‌شود قصد دارد مواد جامد را به قطعات کوچک‌تر تقسیم یا خرد کند.

آسیاب چکشی و استفاده از آن در صنعت دامپروری

یکی از تجهیزاتی که در حوزه دامپروری خیلی از آن استفاده می‌شود آسیاب چکشی بزرگ خوراک دام است. وظیفه اصلی آسیاب چکشی بزرگ خوراک دام این است که از آن برای خرد کردن مواد اولیه استفاده شود. این مواد اولیه می‌توانند اندازه‌های متفاوتی داشته باشند.

زمانی که می‌خواهند در این صنعت مواد خام را به اندازه‌های کوچک‌تر تقسیم کنند این مواد را به داخل آسیاب چکشی می‌ریزند و با ضربه‌هایی که به آن وارد می‌شود این مواد خام را آسیاب می‌کنند. اگر بخواهند که مواد بیشتر خورد شود باید نیروی جنبشی افزایش پیدا کند در این صورت آن مواد و دانه‌ها بیشتر خرد می‌شوند؛ پس شما متوجه شدید که عامل اصلی خرد شدن این مواد ضرباتی است که به وسیله آسیاب چکشی به آن‌ها وارد می‌شود و در نهایت مواد و دانه‌ها به ذرات ریز تقسیم می‌شوند.

زمانی که این مواد خرد شوند از داخل توری که برای آن طراحی شده است عبور می‌کنند. توری‌ها در آسیاب چکشی بزرگ نقش مهمی دارند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. این وسیله با توجه به کاری که انجام می‌دهد و نیازی که برطرف می‌کند اهمیت زیادی دارد و در فروش آسیاب خوراک دام بی تأثیر نخواهد بود.

توری آسیاب چکشی

آسیاب چکشی بزرگ اجزاء مختلفی دارد به عنوان مثال می‌توان به موتور الکتریکی، محور اصلی آسیاب، فیدر، خروجی آسیاب، چکش‌ها و توری آسیاب اشاره کرد. صفحه توری آسیاب چکشی دو بخش مختلف دارد. یک بخش آن بخشی است که برای موادی که در حال چرخش هستند طراحی شده است و یک بخش دیگر آن برای آن موادی است که در داخل آن جمع می‌شوند.

بخش دوم که برای مواد جمع شده است باید به گونه‌ای باشد که یک فضای مناسب برای دریافت محصولات خارج شده داشته باشد. سایزی که برای این بخش در نظر گرفته می‌شود اهمیت زیادی دارد. این بخش همان طور که اشاره کردیم هم باید فضای کافی برای دریافت داشته باشد و هم نباید بیش از اندازه بزرگ باشد به همین علت باید این فضا و سایز آن به درستی و مطابق با اصول طراحی و ساخته شود. قیمت آسیاب چکشی می‌تواند متغیر باشد.

جمع بندی

آسیاب چکشی بزرگ یکی از وسیله‌های پرکاربردی است که برای خرد کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی با توجه به این که برای تولید کردن انواع خوراک طیور، دام و یا حتی آبزیان به آسیاب چکشی خوراک دام احتیاج است شما می‌توانید قبل از هر چیز نیاز خود را مشخص کنید و با توجه به نیازی که دارید از مجموعه‌هایی که این وسیله را در اختیار شما قرار می‌دهند آن را خریداری کنید.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *