خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / بهترین آسیاب دامداری از نظر یک کارشناس
بهترین آسیاب دامداری
بهترین آسیاب دامداری

بهترین آسیاب دامداری از نظر یک کارشناس

کدام مدل آسیاب بهترین آسیاب دامداری است؟ چه نوع آسیابی برای دامداری ها مناسب تر است؟ ملاک انتخاب برای آسیاب ها چیست؟ سوالات فوق از جمله سوالاتی است که برای خریداران و کاربران آسیاب های صنعتی پیش می آید. با ما همراه باشید تا در این باره به مطالب ارزنده ای بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره های تخصصی رایگان با شرکت صدراپلت تماس بگیرید. قطعا نظرات کارشناسی شده می تواند شما را در خرید یک دستگاه آسیاب قدرتمند یاری دهد.

دستگاه آسیاب

آسیاب صنعتی دامداری دستگاهی است که به هدف کاهش اندازه و خرد نمودن ذرات و اقلام گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. در کارخانه های تولید خوراک دام و طیور و یا در مراکز پرورش این حیوانات، نیاز است تا اقلام مورد استفاده در خوراک حیوانات خرد گردد و به فرم اردی خود تبدیل شوند. چرا که این گونه می توان بهتر آن ها را با یکدیگر مخلوط و فراوری نمود.  از اولین گام ها در مورد دستگاه آسیاب، انتخاب نوع آسیاب و ویژگی های مربوط به آن می باشد. در ادامه مهم ترین انواع آسیاب های صنعتی را خواهیم کرد. بهترین آسیاب دامداری که کارایی و خریدار بیشتری دارند، آسیاب چکشی و غلتکی می باشد.

آسیاب های چکشی

آسیاب های چکشی کارایی بسیار وسیعی در صنعت دامداری و مرغداری دارد. به عقیده برخی کاربران بهترین آسیاب دامداری، آسیاب چکشی است چرا که این مدل آسیاب توانایی بالایی در خرد کردن و آرد نمودن انواع مواد فیبری دارد. از همین رو این نوع آسیاب در فراوری دانه های روغنی مانند سویا، آفتاب گردان، کانولا و غیره و همچنین جهت گرفتن پوست دانه وکنجاله کردن آن کارایی و عملکرد بالایی دارد.

آسیاب های چکشی قیمت پایین تری نسبت به آسیاب های غلتکی دارند. به علاوه هزینه های نگهداری این آسیاب ها پایین تر از مدل غلتکی می باشد. نکته دیگر اینکه کار کردن با این مدل از آسیاب صنعتی راحت و ساده می باشد. این موارد سبب می شود که به عقیده برخی فروشندگان و مصرف کنندگان، آسیاب چکشی بهترین آسیاب دامداری لقب گیرد.

آسیاب های غلتکی

اساس کارکرد این نوع آسیاب ها بر محور جفت غلتک هایی است که در آنها استفاده می شود. این آسیاب ها موجب ورقه ای شدن دانه یا سایر موارد می شوند. سیستم این آسیاب ها به این ترتیب است که در صورت وجود دو نوع غله آسیاب باید دو جفت غلتک داشته باشد. جفت غلطک بالایی برای خرد کردن ذرات درشت  مخصوصا ذرت و دیگری برای خرد کردن ذرات ریز یا سورگوم بکارگرفته می شود. قیمت آسیاب و میکسر خوراک دام، کاملا به مدل آسیاب وابسته است.

در آسیاب های غلتکی، هر جفت غلتک شامل دو غلتک می باشد که با سرعت های متفاوت دوران می کنند. به علاوه غلتک ها در خلاف جهت یکدیگر می چرخند. آسیاب های غلتکی با سه جفت غلتک برای تولید خوراک های گوناگون می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، چرا که می تواند مخلوطی متنوع از مواد را خرد کند. آسیاب های غلتکی راندمان انرژی بالاتری دارند و میزان تولید آلودگی صوتی و گرد و غبار در آنها بسیار کمتر است.

از نظر راندمان انرژی مصرفی می توان گفت که بهترین آسیاب دامداری به شمار می روند. البته هزینه اولیه بالا تری دارند. یادتان باشد که ایجاد ذرات مستطیل شکل یکی دیگر از معایب این آسیاب ها است.

جمع بندی

انتخاب بهترین آسیاب دامداری بسته به شرایط، نوع محصول و نوع خط تولید می تواند متغیر باشد. شما می توانید با مطالعه و تحقیق بیشتر در این زمینه به درک صحیحی نسبت به انواع آسیاب ها برسید و با یک مشاوره حرفه ای به راحتی دستگاه آسیاب مدنظر خود را خریداری نمایید.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *