خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / خرید آسیاب چکشی با بهترین قیمت
خرید آسیاب چکشی
خرید آسیاب چکشی

خرید آسیاب چکشی با بهترین قیمت

اگر قصد خرید آسیاب چکشی را دارید حتما تا انتها این محتوا را مطالعه کنید. در این محتوا به تاریخچه آسیاب چکشی، نحوه عملکرد و قطعات اصلی آن می پردازیم.

آشنایی با آسیاب چکشی

دستگاه آسیاب چکشی با تقسیم کردن و خرد نمودن انواع مواد جامد در اثر وارد نمودن ضربات سریع و متوالی عمل می کند. در مخزن این دستگاه تعداد زیادی چکش های فولادی کوچک تعبیه شده است که در اثر چرخش محور اصلی، شتاب میگیرند و با سرعت به ذرات خوراک برخورد می کنند.

ذرات خوراک نیز در اثر برخورد با چکش ها و یا برخورد با یکدیگر به تکه های کوچکتر تبدیل می شوند. از مکانیزم آسیاب های چکشی در بسیاری از صنایع استفاده می شود. قدرت بالا و مناسب بودن قیمت آسیاب صنعتی چکشی سبب شده است تا بتواند طیف وسیعی از ذرات را خرد، آسیاب و حتی به فرم پودری آن دربیاورد.

بررسی و توضیح مکانیزم آسیاب چکشی

قبل از خرید آسیاب چکشی لازم است تا با نحوه کارکرد و مکانیز آن آشنا باشید. آسیاب های چکشی عمدتا دارای یک طبله ی فولادی که دارای شفت عمودی یا افقی دوار می باشد. چکش های آسیاب بنا به الگوی چیدمان شان برای مواد گوناگونی استفاده می شوند.  چکش ها قادرند تا در انتهای تقاطع ایجاد شده به صورت نوسانی حرکت کنند. شایان ذکر است که می توان به عنوان حالتی دیگر چکش ها را به روتور مرکزی ثابت کرد.

اجزای آسیاب چکشی

اگر در حین خرید دستگاه آسیاب چکشی گندم و یا دیگر آسیاب های چکشی دقت کنید، دستگاه متشکل از قطعات متعددی می باشد. برخی از قطعات دستگاه نقش اساسی در عملکرد آن ندارند و لی برخی از آنها جزو قطعات پایه دستگاه محسوب می شوند که ویژگی های هر کدام ب عملکرد دستگاه تاثیر می گذارد. اجزای اصلی دستگاه آسیاب شامل محفظه ورودی دستگاه، یاتاقان های دستگاه آسیاب، شفت یا محور اصلی، چکش های آسیاب، پایه فولادی و الکتروموتور دستگاه می شود. در ادامه به اختصار هر یک را شرح می دهیم تا در خرید آسیاب چکشی بهتر بتوانید دستگاه مدنظرتان را انتخاب کنید:

_ سیستم دریافت کننده مواد

طی این مکانیزم مواد اولیه دریافت شده و به محفظه خرد کننده انتقال می یابد. این سیستم قادر است تا فاکتور هایی را که در خروجی باعث ایجاد ناهمگونی می شود را تشخیص داده و جدا نماید.

_ جعبه کنترل دستگاه آسیاب

جعبه کنترل دستگاه رابط بین نحوه کار کردن دستگاه و اپراتور آن می باشد. در خرید آسیاب چکشی توجه داشته باشید که هر چه طراحی جعبه کنترل دستگاه منحصر به فرد تر باشد، قیمت آن بیشتر می شود.

_ چکش ها

اصلی ترین قطعات دستگاه چکش های آن می باشند. چکش ها بیشترین فرسایش را در بین دیگر قطعات دستگاه دارا اند. زمانیکه آسیاب شروع به کار می کند، چکش ها در سرعت های بالا و در دامنه 2500 تا 6000 rpm (دور بر دقیقه) می چرخند.چکش ها بر روی شفت اصلی دستگاه نصب می شوند.

_ الکتروموتور

این قطعه وظیفه تبدیل انرژی الکتریکی که به صورت برق سه فاز دریافت می کند را به انرژی مکانیکی دارد. قدرت الکتورموتور تعییت کننده توان و سرعت دستگاه است.

جمع بندی

در خرید آسیاب چکشی ضروری است تا به نکات فنی دستگاه توجه ویژه ای داشت. شرکت و برند تولید کننده دستگاه و استاندارد های رعایت شده برای دستگاه باید از فاکتور های اصلی شما در حین خرید این گونه تجهیزات باشد.

 

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *