خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / بهترین آسیاب دامداری و مرغداری
آسیاب دامداری
آسیاب دامداری

بهترین آسیاب دامداری و مرغداری

در تولید خوراک دام و طیور به خرد کردن مواد اولیه آسیاب کردن می‌گویند. آسیاب کردن باعث افزایش کیفیت خوراک دام شده و کار پلت کردن مواد را نیز آسان‌تر می‌کند. در خطوط تولید خوراک دام و طیور از دستگاه‌هایی نظیر آسیاب دامداری برای آسیاب کردن مواد استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها سه نوع چکشی، سنگی و غلطکی دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این انواع و مزایا و کاربردهای هرکدام آشنا کنیم.

آسیاب چکشی

آسیاب چکشی که به آن آسیاب ضربه‌ای نیز می‌گویند در خطوط تولید خوراک دام و طیور استفاده می‌شود. عملکرد آسیاب دامداری نوع چکشی به این صورت است که به مواد ضربه می‌زند و آن‌ها را به محفظه‌ی بسته‌ای می‌برد و و بر اثر فشار و ضربه‌های متوالی چکش موجب ریز کردن و در نهایت پودر شدن مواد می‌شود. در این نوع آسیاب موادی که چربی دارند قابل خرد شدن نیستند زیرا به دلیل ضربه‌های چکش دستگاه گرما تولید می‌شود. این آسیاب یک الک نیز دارد و می‌توان اندازه دلخواه مواد را با الک تعیین کرد.

مزایای آسیاب چکشی

  • تعیین اندازه دلخواه مواد در هنگام ریزشدن
  • پودر کردن انواع غلات و حبوبات
  • قیمت کمتر نسبت به انواع دیگر آسیاب دامداری
  • هزینه کمتر تعمیر و نگهداری

آسیاب غلطکی

در آسیاب دامداری نوع غلطکی، مواد با عبور غلطک از رویشان خرد و پودر می‌شوند. به این صورت که دو غلطک یکی با سطح برجسته و دیگری با سطح صاف با سرعت، روی مواد حرکت می‌کنند. این نوع آسیاب، در صنایع، دامداری و دامپروری ها و تولید خوارک دام و طیور کاربرد بسیاری دارد، زیرا قدرت بالای این دستگاه مواد را کاملا له می‌کند.

مزایای آسیاب غلطکی

  • انرژی و بازده بالا
  • اندازه یکنواخت مواد خرد شده
  • گرد و خاک و صدای کمتر نسبت به آسیاب چکشی
  • تولید حرارت کمتر به دلیل نداشتن توری غربال

آسیاب سنگی

این نوع آسیاب دامداری که به آن آسیاب سایشی هم می‌گویند، با ساییدن مواد به هم، باعث خرد شدن آن‌ها می‌شود. از فشار و برش نیز استفاده می‌شود. عملکرد دستگاه به اینگونه است که دو دیسک به صورت عمودی قرار دارند مواد را خرد می‌کنند. دلیل عمودی بودن این دو دیسک این است که ذراتی که زیادی بزرگ هستند و خرد نمی‌شوند، به واسطه جاذبه‌ی زمین به پایین بیفتند. آسیاب نوع غلطکی مناسب برای پودر کردن مواد سخت و آزمایشگاهی می‌باشد.

مزایای آسیاب سنگی

  • بازده بالا
  • امکان تغییر اندازه مواد بدون متوقف کردن دستگاه
  • دارای توری محافظ جهت محافظت کردن از سنگ آسیاب دامداری

جمع بندی

آسیاب دامداری یکی از وسایل مهمی است که در خط تولید خوراک دام و طیور و در دامداری‌ها و مرغداری‌ها، برای تولید خوارک بهتر و با کیفیت‌تر برای دام و طیور استفاده می‌شود. همانطور که در این مقاله ذکر شد برای خرد کردن خوراک دام از دستگاه‌های آسیاب استفاده می‌شود که انواع مختلف در اندازه‌های متفاوت و برای کاربردهای گوناگون دارد. به نوع بزرگ این دستگاه‌ها آسیاب صنعتی دامداری می‌گویند.

خرید این دستگاه و دیگر دستگاه‌های موردنیاز برای تولید خوراک دام و طیور امروزه در دامداری‌ها و مرغداری‌ها نیز رواج یافته است. زیرا این کار باعث بهره‌وری بیشتر و صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان و هزینه‌ها خواهد شد. بنابراین پس از برآورد قیمت آسیاب میکسر دامداری و دیگر ماشین‌آلات موردنیاز در این زمینه می‌توان برای خرید این دستگاه‌ها برای خط تولید و دامداری برنامه‌ریزی کرد. بهترین آسیاب دامداری و مرغداری در شرکت صدراپلت تولید می شود.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *