آسیاب برقی چکشی

آسیاب برقی چکشی

دستگاه آسیاب در صنایع زیادی کاربرد دارد. کار دستگاه آسیاب این است که مواد را دریافت کرده، آن‌ها را به اندازه‌های کوچک‌تر تبدیل می‌کند. دستگاه آسیاب در صورت تنظیم شدن قابلیت پودر کردن مواد را نیز دارد. امروزه در هر صنعتی که نیاز به خرد کردن مواد اولیه آن باشد، از  دستگاه آسیاب استفاده می‌شود. زیرا این دستگاه در زمان بسیار کمتری کار مورد نظر را انجام داده و باعث سرعت گرفتن کار می‌شود. همچنین نیاز به هیچ نیروی انسانی ندارد.
آسیاب‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای صنعتی خاص کاربرد دارند. یکی از این انواع، آسیاب برقی چکشی است که بیشتر برای خرد کردن مواد سخت یا ترد از آن استفاده می‌شود.
در این مقاله قصد داریم آسیاب برقی چکشی را به تفصیل برای شما عزیزان معرفی کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

انواع آسیاب

همانطور که گفته شد آسیاب‌ها انواع مختلفی دارند. در اینجا به معرفی آسیاب‌های صنعتی می‌پردازیم. آسیاب‌های صنعتی به سه دسته تقسیم می‌شوند. آسیاب برقی چکشی، آسیاب سنگی و آسیاب غلطکی جزء آسیاب‌های صنعتی هستند که همگی با برق کار می‌کنند و برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌شوند.
آسیاب سنگی از دو سنگ تشکیل شده که روی هم قرار گرفته‌اند. از این آسیاب برای پودر کردن مواد استفاده می‌شود و بیشترین کاربرد آن در تولید آرد از گندم است. عملکرد آن به گونه‌ای است که موادی که قرار است پودر شوند، مابین دو سنگ قرار گرفته و پس از اینکه سنگ‌ها به طور کامل روی هم قرار گرفتند، شروع به چرخیدن می‌کنند. این چرخش باعث خرد شدن و پودر شدن مواد می‌شود.
آسیاب غلطکی از چند غلطک تشکیل شده که روبروی هم قرار گرفته‌اند و در جهت مخالف هم می‌چرخند. بیشترین کاربرد این دستگاه در تولید سیمان یا آرد است. پس از اینکه مواد وارد دستگاه آسیاب غلطکی شدند، در بین غلطک‌ها می‌چرخند و به دلیل اینکه غلطک‌ها در جهت مخالف هم می‌چرخند، پودر می‌شوند.
آسیاب برقی چکشی نیز همانطور که از نامش پیداست، دارای چکش‌هایی است که با ضربات مکرر چکش‌ها مواد خرد شده و به اندازه‌های کوچک‌تر تبدیل می‌شوند. در قسمت بعدی در مورد کاربردها و عملکرد این دستگاه بیشتر توضیح می‌دهیم.

آسیاب برقی چکشی

آسیاب برقی چکشی بیشتر برای خرد کردن موادی استفاده می‌شود که سخت هستند و به راحتی خرد نمی‌شوند. موادی مانند سنگ، مواد ترد و فیبری که خرد کردن آن‌ها سخت است توسط این دستگاه به راحتی خرد می‌شود. این دستگاه از یک طبله تشکیل شده که تعدادی چکش روی این طبله‌ها نصب شده‌اند و زمانی که طبله به نوسان در می‌آید یا شروع به چرخیدن می‌کند، چکش‌ها با مواد برخورد کرده و باعث خرد شدن آن‌ها می‌شوند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد آسیاب‌ها، کاربرد آن‌ها و انواع آسیاب‌ها صحبت کردیم. همچنین آسیاب برقی چکشی را به طور مفصل توضیح دادیم. هر کدام از انواع آسیابی که نام برده شد برای کاربرد مشخصی طراحی شده‌اند. بنابراین اگر قصد خرید یک آسیاب دارید، با توجه به کاربرد خود یک نوع از آن را انتخاب کنید. آسیاب‌های صنعتی با برق کار می‌کنند و اندازه‌های مختلفی دارند. آسیاب برقی بزرگ در کارخانه‌ها و مکان‌هایی که بزرگ هستند استفاده می‌شوند. از آسیاب چکشی در تولید خوراک دام نیز استفاده می‌شود. آسیاب چکشی گندم برای خرد کردن گندم، جو یا اینچنین موادی استفاده می‌شود.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *