خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / اهمیت دان جوجه یک روزه در پرورش
دان جوجه یک روزه

اهمیت دان جوجه یک روزه در پرورش

با توجه به هدف پرورش تغذیه دان جوجه یک روزه می تواند متفاوت باشد اما بطور کلی باید از جیره فرموله ای استفاده کرد که حاوی تمامی مواد معدنی، پروتئین ها و ویتامین های ضروری برای رشد کافی جوجه باشد. پرورش درست و اصولی مسبب کوتاهی دوره پرورش، باروری سریع دور از بروز بیماری و تلفات و همچین بازدهی اقتصادی چشمگیر را به دنبال خواهد داشت.

جوجه یک روزه

زرده باقی مانده در بدن جنین و بعد در بدن جوجه بدنیا آمده به علت دارا بودن چربی و پروتئین توانایی تامین احتیاجات را تا ۲۴ ساعت به جوجه می دهد. دان جوجه یک روزه امری بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که در صورت آلودگی و نبود میزان درصد مناسب اجزا خوراک در آن، عفونت کیسه زرده  و از دست رفتن جوجه را به دنبال خواهد داشت. در مقابل وجود تغذیه و دان کامل سبب مصرف نشدن محتویات کیسه زرده و فساد آنها و در نتیجه تلف شدن جوجه ها می شود.

تغذیه

آیا تا بحال به سوال غذای جوجه چیست فکر کرده اید؟ به منظور کمک به افزایش اشتها و رشد کافی جوجه بعد از ۲۴ ساعت اولیه، تا دو هفته اول پرورش دهندگان با رعایت برنامه تغذیه  ای روزانه ۳ مرتبه از خوراک استارتر استفاده می کنند. فرمول نویسی در این خوراک بسته به نوع مرغ پرورشی، شرایط محیطی، نژاد، تراکم و میزان مصرف متفاوت خواهد بود. اجزا این خوراک که شامل موادی از قبیل سویا، ذرت، فسفات و مواد معدنی و… می باشد به شکل کرامبل تولید می شود. اندازه ذرات خوراک در کرامبل حد وسط خوراک پلت و آردی می باشد که بهترین گزینه برای تهیه دان جوجه یک روزه  خواهد بود.

مزایا خوراک استارتر

_ مواد اولیه ای با کیفیت و عاری از هر گونه عوامل بیماری زا

_ افزایش جذب و به دنبال آن افزایش ضریب تبدیل خوراکی

_ دارا بودن مواد ریز مغذی

_ بسته بندی مناسب به منظور جلوگیری از پراکندگی و فاسد نشدن دان جوجه یک روزه

مادر مصنوعی چیست؟

به علت حساسیت جوجه های تازه به دنیا آمده به دمای پایین، پرورش دهندگان با استفاده از گرمای حاصل از ارتعاشات مادون قرمز لامپ های مخصوص به نام مادر مصنوعی محیطی گرم را برای جوجه ها فراهم می کنند. گرمای تولیدی علاوه بر گرم کردن محیط در از بین بردن عوامل میکرو ارگانیسم و افزایش اشتها بمنظور مصرف دان جوجه یک روزه تاثیر بسزایی دارد.

شرایط محیطی برای نگهداری جوجه یک روزه

_ دمای بین ۲۸تا ۳۰ درجه سانتی گراد

_ رطوبت محیط بین ۵۰تا ۶۰

_ ۵ ساعت تاریکی

_ تراکم جمعیت کم به منظور جلوگیری از بیماری

_ سیستم تهویه مناسب

جمع بندی

اهمیت تغذیه در امر پرورش از دان جوجه یک روزه تا بلوغ آن و ارزه به بازار بسیار قابل توجه می باشد که می توان با بکارگیری علم و روش های نوین در تهیه و خرید این دان پیشرفت بسزایی دراین عرصه مشاهده کرد.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *