خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / انواع آسیاب صنعتی دست دوم
آسیاب صنعتی دست دوم

انواع آسیاب صنعتی دست دوم

دستگاهی که برای خرد کردن مواد جامد و تبدیل آن به ذره های کوچک تر استفاده می شود را آسیاب می گویند. خرد کن ها مهمترین و اساسی ترین قسمت در آسیاب ها هستند که عمل خرد کردن را انجام می دهند. از آسیاب صنعتی دست دوم هم می توانید بهترین بهره را ببرید.

ریشه اصلی کلمه آسیاب چیست؟

در زبان فارسی آس به معنای وسیله ای برای خرد کردن مواد است. آس دستی که با دست کار می کند. آس بادی که با نیروی باد کار میکند.

نکاتی درباره آسیاب کارکرده

آسیاب صنعتی دست دوم به ماشین آلاتی گفته می شود که برای خرد کردن مواد مختلفی در صنعت دارویی، کشاورزی، دامداری و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. آسیاب های صنعتی انواع مختلفی دارند که می توانید برای خرد کردن قهوه و گندم و سایر مواد سخت از آن استفاده کرد.

از دیگر موارد استفاده آسیاب کارکرده می توان به خرد کردن پلاستیک اشاره کرد. این دستگاه می تواند برای بازیافت مواد پلاستیکی همچون نایلون، گونی پلاستیکی، باتری و … مورد استفاده قرار بگیرند.

قیمت دستگاه آسیاب صنعتی را می توانید از سایت و مشاوران ما بپرسید.

در خرید آسیاب صنعتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای خرید باید به موارد زیادی مد نظر قرار داد از جمله به میزان سختی و نرمی مواد دقت کنیم. همچنین باید به ظرفیت دستگاه که چه میزان نیاز به مواد خرد شده داریم توجه کنیم.

مورد مهم بعدی میزان مصرف انرژی دستگاه آسیاب صنعتی دست دوم است. زیرا کاهش میزان مصرف انرژی یکی از اولویت های خرید دستگاه است. آسیاب باید از کیفیت ساخت خوبی نیز برخوردار باشد تا بتوانیم مدت ها از این دستگاه استفاده کنیم.

علاوه بر نکاتی که به آن اشاره شد باید مشخصات گله را هم مد نظر قرار داد. در حقیقت باید بدانیم از این دستگاه برای تولید چه نوع خوراکی قرار است استفاده کنیم و همچنین چه میزان جیره در طول شبانه روز احتیاج داریم.

همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد باید بدانیم که بلغور تولید شده باید چه سایزی داشته باشد و در روز به چند کیلو یا تن احتیاج داریم.

در نهایت باید در هنگام خرید بدانیم که از دستگاه در چه شرایط آب و هوایی می خواهیم استفاده کنیم. به طور مثال دما، رطوبت هوا و نور به میزان استاندار است یا نه. علاوه بر آن باید نحوه استفاده و مدت زمان روشن بودن دستگاه تیز توجه کنیم. آسیاب صنعتی دست دوم در شرکت ما با نظارت کارشناشان حرفه ای عرضه می شود تا از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کنید.

آسیاب صنعتی دامداری و مرغداری

همانطور که از اسم این دستگاه مشخص است عمل خرد کردن مواد غذایی ریخته شده در دستگاه برای تهیه خوراک دام و طیور را بر عهده دارد. از این دستگاه استفاده های زیادی در صنعت دامداری و مرغداری و کشاورزی می شود.

در هر صنعتی از آسیاب برای خرد و میکس کردن انواع دانه های مغزدار مانند ذرت، جو، گندم و … استفاده می شود. از این دانه های خرد شده که به آن بلغور می گویند در صنایع مختلف دامی و انسانی استفاده می شود. می توانید برای آسیاب کردن از آسیاب صنعتی دست دوم نیز استفاده کنید.

گاهی نیاز به آرد کردن مواد بلغور شده نیست و می توان بلغور را با مواد پروتئینی و چربی و سایر مواد مخلوط کرد و در صنعت دامداری و مرغداری استفاده کرد.

ساختار اصلی بدنه آسیاب

آسیاب صنعتی با توجه به نیاز مرغداری و دامداری ها مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار کلی و اصلی آسیاب ها این است که تمام آنها دارای یک روتور است که به وسیله چند تسمه درون محفظه ای قرار گرفته اند.

نیروی الکتروموتور باعث چرخش روتور می شود و دستگاه شروع به کار می کند. بعد از این مرحله مواد از بالای دستگاه به داخل آسیاب ریخته می شود و خرد می شوند.

کار کردن با آسیاب صنعتی دست دوم خیلی پیچیده و سخت نیست و با آموزش هایی که مشاوران ما به شما می دهند می توانید به راحتی از دستگاه استفاده کنید. همچنین در صورت بروز مشکل می توانید دستگاه را بدون نیاز به تکنیسین تعمیر کنید.

نکات مثبت و مزیت های آسیاب دست دوم

  • آسانی نصب و راه اندازی
  • راحتی در تعمیر و تعویض قطعات
  • افزایش راندمان دامداری و مرغداری
  • تعیین سایز خردکردن مواد
  • صدای پایین
  • کم بودن قیمت دستگاه آسیاب دست دوم و مصرف انرژی کم دستگاه
  • استفاده از برق 3 فاز

مزایای دو نوع آسیاب

آسیاب انواع مختلفی دارد که نوع چکشی و غلطکی آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای آسیاب غلطکی

  • کاهش انرژی مصرفی
  • ذرات و بلغور یکنواخت
  • آلودگی صوتی و صدای کم

مزایای آسیاب چکشی

خرد کردن مختلف غلات با فیبر های بالا

هزینه کمتر نسبت به سایر آسیاب ها

هزینه پایین تعمیر و نگه داری

کاربرد آسان و راحت

جمع بندی

عمل آسیاب کردن به تکه تکه کردن و خرد کردن مواد گفته می شود. این عمل را می توانیم با دستگاه آسیاب صنعتی دست دوم انجام دهیم. از این دستگاه در صنایع مختلفی از جمله در صنعت دامداری و مرغداری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید این آسیاب ها را با قیمت و کیفیت عالی از شرکت ما تهیه نمایید. آسیاب های دست دوم با نظارت کارشناسان کنترل کیفیت عرضه می شوند.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *