خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / قیمت دستگاه آسیاب ذرت و عوامل موثر بر آن

قیمت دستگاه آسیاب ذرت و عوامل موثر بر آن

در این مقاله به موضوع قیمت دستگاه آسیاب ذرت و فاکتور های موثر بر آن می پردازیم. یکی از تجهیزات پرکاربرد در عرصه کشاورزی آسیاب ها می باشند. برای فراوری  مواد غذایی و غلات گوناگون به دستگاه های سازگار با آنها نیاز لست. یکی از مواد غذایی پرکاربرد ذرت است که در بخش های گسترده ای از کشورمان کشت می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در رابطه با قیمت دستگاه آسیاب ذرت را با شما به اشتراک بگذاریم.

هزینه های عملیات خرد کردن ذرت

هزینه های آسیاب کردن ذرت را می توان به طور کلی به سه دسته تقسیم کرد: هزینه اولیه (خرید) تجهیزات، هزینه های تامین انرژی و هزینه های نگهداری سیستم.

هزینه اولیه

قیمت آسیاب گندم و جو برای خرید تجهیزات کاملا مشخص است و بیشتر به دو عامل نوع دستگاه و کیفیت قطعات ان بستگی دارد. دستگاه آسیاب های رایج برای این نوع عملیات ها بیشتر دستگاه آسیاب چکشی و غلطکی می باشد. یکی از مهم ترین نکات در زمینه هزینه های اولیه، نوع قطعات دستگاه در زمان طراحی و نصب در کارخانجات می باشد‌. چرا که هزینه های انرژی که وابسته به راندمان انرژی آسیاب می باشد، در حالت معمولی برای هر سال ۱۰ تا ۲۰ بار پرهزینه تر از قیمت دستگاه آسیاب ذرت پیش بینی می شود.

در مورد آسیاب های چکشی خوب است بدانید که قطر و صفحه توری با میزان مصرف انرژی کاملا مرتبط است. از طرف دیگر عوامل دیگری همچون اندازه توری و یا الگوی چکش ها تاثیر قابل توجهی بر میزان مصرف انرژی ندارند. در آسیاب های غلطکی، سطح غلطک بسیار مهم است و باید قطر و طول غلطک با دور دستگاه متناسب باشد.

هزینه های نگهداری

برای آسیاب های چکشی، هزینه های نگهداری مربوط به هزینه توری و چکش ها می شود. در این نوع آسیاب ها فرسایش بیشتر در این دو قطعه اتفاق می افتد و حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه های مربوط به قیمت دستگاه آسیاب گندم صنعتی و نگهداری دستگاه را تشکیل می دهند. می توان گفت زمانیکه مقدار خوراک آسیاب شده یا کیفیت خوراک تولید شده افت می کند باید صفحه توری را عوض نمود. از موارد معمول در نگهداری آسیاب ها برلی طولانی مدت، نگهداری صحیح صفحات توری، لاینر های سایش و اتصالات روتور می باشد. علت آن است که با گذشت زمان زیاد از کار کردن دستگاه، در اثر برخورد توری با چکش این قطعات فرسایش یافته و مستهلک می شود. خوب است تا در کنار قیمت دستگاه آسیاب ذرت به این موارد نیز توجه داشت.

هزینه های انرژی

هزینه های تامین انرژی بیشتر از هزینه های نگهداری می باشد، بطوریکه برای تولید یک تن خوراک با آسیاب چکشی هزینه های انرژی  ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از هزینه های نگهداری می باشد.

جمع بندی

در اخر توجه داشته باشید علا ه بر قیمت دستگاه آسیاب ذرت، روغن کاری و سرویس مداوم بلبرینگ های دستگاه از نکات کلیدی در کاهش هزینه های نگهداری دستگاه و حفظ راندمان دستگاه می باشد.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

2 نظر

  1. عباس تقی زاده

    سلام خسته نباشیدمن یک مرغداری ۵۰۰۰دارم اگر دستگاه خراب بشود ما میتوانیم از خدمات بس از فروش استفاده کنیم هزینه های دستگاه اسیاب چقدر است؟

    • سلام جناب تقی زاده عزیز
      ماشین الات شرکت صدرا پلت همراه با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش تخصصی می باشد و از این نظر جای هیچ نگرانی نیست. کارشناسان شرکت طی مشاوره تلفنی و حضوری شما را راهنمایی خواهند کرد. اگر از دستگاه به نحوه ی درست استفاده شود کمتر به خدمات پس از فروش نیاز خواهید داشت.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *