خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / نکاتی فنی که در خرید توری آسیاب باید بدانید
خرید توری آسیاب
خرید توری آسیاب

نکاتی فنی که در خرید توری آسیاب باید بدانید

امروز می خواهیم به سوالات شما در زمینه توری آسیاب و خرید توری آسیاب پاسخ دهیم. همانطور که می دانید در بکارگیری آسیاب ها از مهم قطعات که نیاز به رسیدگی دقیق دارد قطعه توری آنها می باشد. از همین رو خرید توری آسیاب از مسائل مهم در خرید و نگهداری آسیاب ها مطرح می شود.

توری آسیاب

در میان قطعات آسیاب چکشی، توری بیشترین فرسایش را دارا است. به طور کلی می توان صفحه توری را به دو بخش تقسیم کرد. در بخشی از توری آسیاب، مواد در حال گردش اند و در بخشی دیگر مواد در داخل ان جمع اوری شده و برای آسیاب مجدد دوباره وارد چرخه آسیاب می شوند. در بخش دوم باید فضای کافی برای دریافت محصولات خارج شده از چرخه آسیاب وجود داشته باشد.

فضای باز توری و قدرت موتور

مقدار فضای باز در توری یا مجموع مساحت های سوراخ های توری تعیین کننده اندازه ذرات ومیزان راندمان دستگاه می باشد. در طراحی آسیاب، به نسبت فضای باز توری و قدرت موتور آسیاب بسیار توجه می شود. برای اغلب آسیاب ها نسبت بهینه برای آسیاب غلات، ۵۵ سانتی مترمربع به ازای هر اسب بخار قدرت الکتروموتور است.

نکات لازم در زمینه خرید توری آسیاب

در خرید توری آسیاب توجه داشته باشید که فاصله گرفتن این معیار از حد مطلوب خود، باعث تولید گرما اضافی و یا کاهش چشمگیر راندمان دستگاه می شود. از طرف دیگر موادی که از توری عبور نمی کنند، به دلیل سرعت بالای چرخش چکش ها در سطح توری ها نشست می کنند. انباشته شدن این مواد در پشت توری و فشردگی آنها موجب ساییدگی ان شده و از طرفی انرژی به صورت حرارت تلف می شود. در نتیجه این اتفاق راندمان اقتصادی دستگاه بسیار کاهش می یابد. به همین منظور در آسیاب های چکشی برای کمک به فرایند آسیاب و حفظ راندمان، علاوه بر خرید توری آسیاب و تعویض ان، سیستم تهویه و رفع مواد نشست کرده بکار گرفته می شود.

از طرف دیگر در برخی آسیاب ها برای گردش کامل تر مواد در دستگاه از توری های دو تکه استفاده می شود. به علاوه در حین اسیاب مواد بزرگتر، برای کاهش فشار مواد بر سطح توری، قوس بالایی چکش را بیشتر می کنند. نکته دیگر درباره توری ها این است که هر چه منافذ توری کوچکتر باشد، نیاز به دفعات تعویض توری آسیاب صنعتی بالاتر می رود. در نتیجه بخش قابل توجهی از هزینه های مربوط به نگهداری آسیاب چکشی مربوط به تعویض توری ها می باشد. از طرفی بهترین راه کاهش هزینه های آسیاب و حفظ ظرفیت راندمان و کیفیت تولید مواد آسیاب شده، تعویض توری آسیاب می باشد.

قانون رابطه میان صفحه توری و قدرت دستگاه

دو قانون کلی در مورد صفحه توری آسیاب و اندازه قدرت موتور بر حسب اسب بخار مطرح است:

۱.هرگز نباید اندازه صفحه توری آسیاب کمتر از ۹۰ سانتی متر مربع به ازای هر اسب بخار باشد.

۲.هرگز نباید فضای باز آسیاب به ازای هر اسب بخار کمتر از ۲۶ سانتی متر مربع به ازای هر اسب بخار باشد.

جمع بندی

خرید توری آسیاب باید با توجه به ویژگی های دستگاه انجام شود. توصیه می شود خرید تان را از شرکتی که دستگاه را از آن خریداری کرده اید، انجام دهید.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *