خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / ارزیابی قیمت آسیاب ۵۰۰ کیلویی با کیفیت
قیمت آسیاب ۵۰۰ کیلویی
قیمت آسیاب ۵۰۰ کیلویی

ارزیابی قیمت آسیاب ۵۰۰ کیلویی با کیفیت

در این محتوا می خواهیم به موضوع دستگاه آسیاب و به شکل دقیق تر، قیمت آسیاب ۵۰۰ کیلویی بپردازیم. امروزه کارگاه ها و کارخانه های کوچک بسیاری در سرتاسر کشور راه اندازی شده اند که از تجهیزاتی همچون دستگاه آسیاب استفاده می کنند. یکی از صنایعی که نیاز مبرمی به دساگاه آسیاب دارد، صنعت تولید خوراک فراوری شده می باشد. موضوع آسیاب های نیم تنی و قیمت آسیاب ۵۰۰ کیلویی بیشتر برای کارخانه های کوچک تولید خوراک مطرح می باشد.

بررسی انواع آسیاب های نیم تنی

در ظرفیت های کمی مانند نیم تن بر ساعت دو نوع آسیاب رایج در بازار عرضه شده است. آسیاب های چکشی و غلطکی آسیاب مطرح در این زمینه اند، هر نوع آسیاب ویژگی های خاص خود را دارد که در تعیین قیمت آسیاب ۵۰۰ کیلویی تاثیرگذار می باشد. در ادامه هر دو نوع اسیاب را در معیار های مختلف مورد بررسی قرار می دهیم:

_ یکی از موضوعات مهم در فضا های محدود، پراکندگی مواد در فضا و البته در معرض الودگی قرار گرفتن کارگران و خطر اتش سوزی است. در طول کارکرد اسیاب های غلطکی ذرات نرم ایجاد شده در فضا پراکنده می شوند.اسیاب های چکشی به سیستم تهویه شامل سیکلون و کیسه های تهویه مجهز اند و تا حد زیادی از پراکندگی مواد جلو گیری می کنند. البته بخشی از قیمت اسیاب ۵۰۰ کیلویی چکشی مربوط به همین تجهیزات ان می شود.

_الودگی صوتی ایجاد شده در حین کارکرد دستگاه ها از موضوعات مهم دیگر در امر تولید می باشد. آسیاب های غلطکی در سرعت های پایین صدای کمتری تولید میکنند. در بسیاری از موارد صدای تولید شده در حدی نیست که نیازی به پوشش های جداگانه باشد. به علاوه احتمال اتش سوزی در حین کار در این نوع اسیاب ها پایین تر است. در بررسی قیمت آسیاب میکسر ۵ تنی تا نیم تنی باید سطح ایمنی تجهیزات توجه کنید.

_ میزان مصرف برق و به طور کلی راندمان انرژی دستگاه از معیار های اصلی خرید تجهیزات می باشد. از این نظر راندمان آسیاب های غلطکی از اسیاب های چکشی بالاتر است. از نظر کمی می توان گفت راندمان انرژی اسیاب های غلطکی حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد از آسیاب های چکشی بالاتر است. قیمت دستگاه آسیاب ذرت از نوع غلطکی به همین علت بالاتر از دیتگاه اسیاب چکشی است.

روند کار در آسیاب غلطکی

_معمولا در اسیاب های غلطکی ابتدا جفت رولر بالایی ذرات درشت تر را خرد کرده و اندازه موردنظر توسط دو جفت پایینی به دست می اید. مواد آسیاب شده توسط آسیاب غلطکی معمولا ۱۰ تا ۱۵ درصد دانسیته و چگالی پایین تری نسبت به خروجی مواد در اسیاب چکشی دارند.

_ تجربه ثابت کرده است که استفاده از اسیاب غلطکی برای خرد کردن ذرت در جیره، تاثیر مثبتی بر ضریب تبدیل خوراک یا استفاده از جیره های پلت داشته است هر چند که قیمت اسیاب ۵۰۰ کیلویی برای این دستگاه چندان مناسب نیست و ظرفیت های بالاتر ان مناسب تر است. البته در جیره طیوری خاص مانند جیره اردک ها یا بوقلمون باید از پلت هایی با کیفیت بالاتر استفاده کرد. از سدی دیگر استفاده از آسیاب چکشی در جیره های حاوی اجزای خوراکی که به خوبی در رولر آسیاب نمی گردند، بسیار مفیدتر خواهد بود.

جمع بندی

قیمت اسیاب  ۵۰۰ کیلویی تفاوت چندانی با قیمت آسیاب های یک تنی یا دو تنی تفاوت چندانی ندارد به همیت دلیل توصیه می شود تا نیاز خود را به صورت دقیق بشناسید سپس اقدام به خرید بکنید.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *