خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / آسیاب چکشی پلاستیک
آسیاب چکشی پلاستیک
آسیاب چکشی پلاستیک

آسیاب چکشی پلاستیک

امروزه پلاستیک‌ها نقش مهمی در زندگی ما انسان‌ها دارند. می‌توان گفت در تمام ابعاد زندگی از پلاستیک استفاده می‌شود. در حال حاضر در کشور ایران 5 درصد از کل زباله‌هایی که تولید می‌شوند را پلاستیک‌ها تشکیل داده‌اند. همانطور که همگان می‌دانند پلاستیک برای محیط زیست بسیار خطرناک است زیرا یک ماده غیرقابل تجزیه است. حال تدبیری که اندیشیده شده است برای این مشکل چیست؟ پلاستیک‌ها را می‌توان بازیافت کرد. یعنی با جداسازی مواد پلاستیکی از باقی زباله‌ها، پلاستیک‌ها را دور نریخته و مجدداً استفاده می‌کنند. برای استفاده مجدد ابتدا باید این مواد پلاستیکی آسیاب شوند تا به صورت یکنواخت درآیند. به این مواد خرد و یکنواخت شده پرک گفته می‌شود. برای خرد کردن پلاستیک‌ها از آسیاب چکشی پلاستیک استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری در مورد آسیاب‌ها، انواع آن‌ها یک نوع آن آسیاب چکشی پلاستیک است بدهیم.

آسیاب چکشی

آسیاب چکشی مانند یک هاون عمل می‌کند. اما یک هاون بسیار بزرگ و دارای چکشی بزرگ و سنگین است. در این دستگاه مواد ورودی توسط چکش دستگاه بالا و پایین می‌روند و به خوبی خرد می‌شوند.
طراحی آسیاب چکشی پلاستیک به گونه‌ای است که در آن تیغه‌ای قرار دارد که موجب می‌شوند در حین کار پودر کمتری تولید شود. در واقع این تیغه زاویه‌ای دارد که مواد را به صورت یکدست به خروجی هدایت می‌کند. این تیغه‌ها فولادی هستند و سطح تماسشان قابل تنظیم است. قیف تغذیه دستگاه عایق صوتی دارد که عملکرد آن را بیشتر می‌کند. لایه درونی نیز جنس فولاد ضد زنگ دارد. تمام ابزار دستگاه قابل تنظیم هستند و بلبرینگ‌های به کار رفته در آن از کیفیت بالایی برخوردارند. آسیاب چکشی پلاستیک فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، مواد در درون آن انباشته نمی‌شود و نگهداری و شستشوی آن بسیار راحت و آسان است.

مزایای دستگاه آسیاب پلاستیک

آسیاب چکشی پلاستیک دارای مزیت‌های بسیار زیادی است که در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

  • دستگاه آسیاب پلاستیک یک دستگاه صنعتی است که انواع پلاستیک‌ها را آسیاب می‌کند و برای کارگاه‌ها مواد اولیه تأمین می‌کند.
  • ضایعات پلاستیکی را به راحتی می‌توان توسط این دستگاه به مواد اولیه تولید پلاستیک تبدیل کرد. این کار باعث کاهش هزینه در کارگاه‌های تولید پلاستیک می‌شود.
  • برقی که این دستگاه مصرف می‌کند کم است.
  • نیاز به هیچ نیروی انسانی نیست که با این دستگاه کار کند.
  • مواد داخل دستگاه در هنگام خرد شدن به هیچ عنوان به بیرون پرتاب نمی‌شوند و محیط را کثیف نمی‌کنند

جمع بندی

دستگاه آسیاب چکشی پلاستیک دستگاهی است که ضایعات پلاستیکی را خرد و آسیاب می‌کند. با این کار می‌توان از این پلاستیک‌ها مجدداً استفاده نمود. استفاده مجدد از پلاستیک‌های دور ریخته برای محیط زیست بسیار مفید است چراکه پلاستیک قابل تجزیه نیستند. قیمت آسیاب پلاستیک با توجه به مزایایی که دارد، زیاد نیست. همانطور که گفته شد این دستگاه هزینه تهیه مواد اولیه برای تولید پلاستیک را کاهش می‌دهد.

آسیاب چکشی پلاستیک در کارگاه‌ها تولید پلاستیک کاربرد زیادی دارد. همچنین در محل‌های که زباله‌ها را بازیافت می‌کنند. زیرا با خرد کردن پلاستیک‌ها حمل و نقل آن‌ها به مکان‌های مورد نظر آسان‌تر است. با توجه به اینکه حجم آن‌ها کم می‌شود، انبار کردن آن‌ها نیز راحت است.
خوشحال می‌شویم نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. می‌توانید در قسمت نظرات وب سایت ما نظرات خود را درج کنید.

 

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *