خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / کاربرد آسیاب چکشی
کاربرد آسیاب چکشی

کاربرد آسیاب چکشی

آسیاب وسیله ای است که برای خرد کردن مواد جامد به اندازه های کوچکتر از آن استفاده می شود که در صنایع مختلفی کاربرد دارد. دستگاه  آسیاب انواع مختلفی دارد از جمله آسیاب چکشی، آسیاب سنگی و آسیاب غلطکی که هر کدام کاربرد خاصی دارند. بحث اصلی ما در این مقاله آسیاب چکشی و کاربرد آسیاب چکشی است. آسیاب چکشی همانطور که از نامش پیداست، توسط چکش هایی مواد را خرد کرده و به اندازه های کوچک تر تبدیل می کند.

کاربرد این دستگاه بیشتر برای موادی است که به سختی شکسته و خرد می شوند، مانند سنگ ها یا گیاهان فیبری که به راحتی خرد نمی شوند. همچنین از کاربردهای وسیع این دستگاه در تولید خوراک دام و طیور می باشد که به بهترین شکل مواد را خرد می کنند.
در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا در مورد آسیاب چکشی و کاربرد آسیاب چکشی اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

طرز کار آسیاب چکشی

آسیاب چکشی داخل مخزن خود دارای یک شفت عمودی یا افقی است که یا به صورت چرخشی یا به صورت نوسانی حرکت می کند. در انتهای این شفت چکش های متعددی نصب شده است که با برخورد این چکش ها به مواد، مواد به اندازه های کوچکتر تبدیل می شوند. مکانیزم این نوع آسیاب به گونه این است که همانطور که گفته شد برای مواد سخت کاربرد دارد.

کاربرد آسیاب چکشی

کاربرد آسیاب چکشی در صنایع مختلفی است که در ادامه به ذکر مهم ترین آن ها پرداخته ایم.

  • تبدیل دانه به آرد درشت برای تغذیه دام
  • خرد کردن گیاهان اتانول
  • تولید آب میوه
  • کاهش اندازه ضایعات قراضه در کارخانه های چوب
  • پالت های حمل و نقل مورد استفاده برای مالچ
  • خرد کردن کاغذ
  • از بین بردن زباله های باغی برای کوددهی
  • مدیریت پسماند
  • خرد کردن سنگ های بزرگ

سازنده آسیاب چکشی

آسیاب چکشی در انواع و اندازه های مختلفی تولید می شود که شما باید با توجه به کاربردی که دارید، یک اندازه مناسب از آن را انتخاب کنید. زیرا در غیر این صورت یا دستگاه کاربردی ندارد، یا اینکه فضای اضافی بسیار زیادی اشغال کرده و همچنین میزان انرژی زیادی مصرف می کند. از این رو شما می توانید جنس، موتور و اندازه این دستگاه را به سازنده آسیاب چکشی سفارش داده تا دقیقا همان دستگاهی که مد نظرتان است را برای شما بسازد. با توجه به کاربرد آسیاب چکشی، وجود آن در هر کارگاه یا دامداری و مرغداری جزء واجبات می باشد.

قیمت آسیاب چکشی

آسیاب چکشی پرکاربردترین نوع آسیاب هاست. با توجه به کاربرد آسیاب چکشی، قیمت این دستگاه بسیار مناسب بوده و شما می توانید این دستگاه را از نمایندگی ها یا فروشگاه های اینترنتی که در این زمینه فعالیت می کنند، خریداری کنید.

جمع بندی

به طور کلی آسیاب ها دستگاه های پرکاربردی هستند و می توان گفت در تمام صنایع از آن ها استفاده می شود. یکی از انواع آسیاب ها، آسیاب چکشی است که در مورد کاربرد آسیاب چکشی در این مقاله صحبت کردیم. می توان گفت هر ماده این را که نتوان با انواع آسیاب های دیگر خرد کرد، با این دستگاه به راحتی می توان  خرد یا حتی پودر کرد.
از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *