خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / مراحل ساخت آسیاب مرغداری
ساخت آسیاب مرغداری

مراحل ساخت آسیاب مرغداری

ساخت آسیاب مرغداری در واقع برای خرد کردن دانه های مختلفی از جمله ذرت و غلات انجام شده است. با آسیاب مرغداری می توان جو، پودر استخوان، سویا و سایر غلات مورد نیاز برای مرغداری ها را تامین کرد.

در ساخت آسیاب میکسر به ظرفیت و نیاز مرغداری توجه شده است. برای واحد های کوچک و فارم های پرورش بلدرچین، کبک و بوقلمون معمولا از آسیاب های 500 کیلو تا 5/1 تن استفاده می شود. در طراحی این آسیاب از چندین سرند استفاده شده است. این سرند ها امکان آسیاب کردن غلات را برای جوجه های کوچک، متوسط و بزرگ را امکان پذیر کرده است.

همچنین ساخت آسیاب مرغداری در ظرفیت های صورت می گیرد.ظرفیت های 5/1 تا 10 تن نیز وجود دارد. بعضی از آسیاب های مرغداری با سیستم تمام اتوماتیک کار میکنند. تمام آسیاب های شرکت ما توانایی خردکردن مواد و غلات مانند گندم، جو، ارززن و استخوان را دارند.

در تمام آسیاب های موجود در شرکت ما از رنگ کوره ای استفاده شده است و بالاترین عمرمفید و کمترین میزان مصرف انرژی را دارند.

آسیاب های ما دارای ضمانت و گارانتی 1 ساله هستند. در بدنه آنها از فولاد ضخیم استفاده شده است. با استفاده از دستگاه آسیاب مرغداری می توانید خوراک را آسیاب کنید و پس از آن با دستگاه آسیاب خوراک دام می توانید خوراک را با دیگر مواد افزودنی مخلوط کرده و کنستانتره یکدست داشته باشید.

روش استفاده از میکسر

همان طور که به آن اشاره شد مواد آسیاب شده را وارد دستگاه میکسر می کنند این مواد آسیاب شده گندم و جو و حتی پودر استخوان هستند که وارد میکسر می شوند و با سایر مواد افزودنی ترکیب شده و خوراکی مغذی و یکنواخت را تشکیل می دهد.

در ساخت آسیاب مرغداری در شرکت ما از بدنه قوی که از فولاد درست شده استفاده شده است. قسمت های جوش کاری شده با جوش آرگون و دی اکسید کربن هستند. این آسیاب میکسرها بدون سوراخ و درز هستند و موتور های آنها دازای بالاترین کیفیت هستند.

بالابر

بالابر یکی از سه تکه در سه همراه آسیاب، میکسر و بالابر است. وسیله ای که وظیفه انتقال دان میکس شده را به خط تولید اتوماتیک غذای بلدرچین و بوقلمون و یا انتقال مواد به داخل میکسر را بر عهده دارد.

پس از ساخت آسیاب مرغداری به میکسر و بالابر نیاز است. در بالابرها به یک فنر احتیاج است که جنس همین فنر در قیمت بالابر تاثیر می گذارد.

بالابر ها از یک متر تا ده متر تولید می شوند و از وسایل بسیار مهم در فارم های مکانیزه تولید مرغ به حساب می آیند.

فرآیند تولید دان مرغوب

تولید دان در چند فرآیند انجام می شود. در مرحله اول باید جیره غذایی در آسیاب ریخته شود تا پودر شود. در مرحله دوم باید با استفاده از بالابر خوراک را به داخل میکسر ریخت. در مرحله سوم داخل میکسر مواد با افزودنی های دیگر ترکیب می شوند و دان مرغوب تولید می شود.

همان طور که می دانید صنعت مرغداری همواره دچار تغییر و دگرگونی است. استفاده از وسایل و تجهیزات باعث افزایش بازدهی رشد مرغ می شود. یکی از مهمترین موارد در افزایش راندمان مرغداری استفاده از دان با کیفیت است. برای تهیه دان مناسب برای هر سن و نژادی باید از آسیاب میکسر استفاده کرد. ساخت آسیاب مرغداری که در شرکت ما انجام می شود وظیفه آسیاب کردن دان و خوراک طیور را بر عهده دارد.

همان طور که گفته شد آسیاب میکسرها دارای توری مخصوص هستند تا بتوانید با توجه به سن و نژاد طیور دان مناسب را برای آنها تولید کنید.

ویژگی های ساخت آسیاب میکسر مرغوب

بدنه از فولاد ضخیم درست شده است.

مقاومتی بالا برای تولید دان های سفت دارند.

توانایی تعیین اندازه دان مرغ برای سن ها و نژاد های مختلف را داشته باشند.

آسیاب را بتوانیم به میکسر و بالابر متصل کنید.

بدنه ای کاملا ضد زنگ داشته باشد.

مصرف برق پایینی داشته باشند.

جوشکاری مناسب در نبود اکسیژن داشته باشد که هیچ درزی نداشته باشد.

مزایای استفاده از آسیاب میکسر

اگر در ساخت آسیاب مرغداری دقت شود و آسیاب به درستی کار خود را انجام ندهد طیور می تواند دان مورد نیاز را به صورت انتخابی جدا کرده و در این صورت تمام مواد غذایی به طیور نرسد. این عمل علاوه بر اینکه باعث هدر رفتن مواد غذایی می شود رشد و راندمان طیور را بسیار پایین می آورد. پس اگر بتوانیم آسیاب مناسبی انتخاب کنیم تا دان را به صورت کامل آسیاب کند این انتخاب از طیور گرفته می شود.

طرز ساخت آسیاب مرغداری بسیار مهم است. همانطور که گفتیم باید از وسایل مرغوب در آن به کار رود زیرا باید توان خرد کردن دانه های بسیار محکم را داشته باشیم.

با خواندن این مقاله تقریبا به اطلاعات درستی در انتخاب آسیاب میکسر رسیده اید. الان زمان آن است که از قیمت دستگاه آسیاب دان مرغ مطلع شوید. پس هر چه سریعتر با مشاوران ما تماس بگیرید تا بتوانید تصمیم درستی در خرید این دستگاه پر کاربرد بگیرید.

جمع بندی

آسیاب مرغداری ابزاری کاملا صنعتی است که می تواند دانه های غلات را آسیاب کند. ساخت آسیاب مرغداری به گونه ای است که می توانید دان های مختلف را در مخزن آن بریزید و فرآیند خرد کردن مواد را انجام دهید.

آسیاب میکسر یکی از پرکاربردترین وسایل در صنعت دام و طیور است. می توانید برای اطلاع از قیمت ها و خرید آسیاب میکسر از مشاوران آنلاین ما راهنمایی بگیرید. همچنین می توانید با شماره هایی که در سایت وجود دارد با ما در تماس باشید.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *