خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / نکات خرید و فروش آسیاب چکشی دست دوم
فروش آسیاب چکشی دست دوم

نکات خرید و فروش آسیاب چکشی دست دوم

به دنبال خرد کردن موادی برای دام‌های خود هستید؟ آیا قصد خرید یا فروش آسیاب میکسر دست دوم را دارید؟ خرید و فروش این دستگاه‌های دامداری می‌تواند برای بسیاری از افراد کار پیچیده‌ای باشد؛ در این راه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ در این مقاله قصد داریم در مورد خرید و فروش آسیاب چکشی دست دوم صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا نکات این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

قطعات مهم دستگاه آسیاب چکشی

برای اینکه بتوانید در مناقصه فروش دستگاهتان شرکت کنید، باید روش آسیاب چکشی دست دوم شرکت کنید. باید ابتدا آسیاب چکشی را بشناسید. دستگاه آسیاب چکشی انواع مختلفی دارد. برای خرد کردن انواع مختلف مواد نیز استفاده می‌شود. این ماشین قدرتمند توانایی خرد کردن بسیاری از مواد را دارد. به راحتی می‌تواند آن‌ها خرد کرده و به ابعاد بسیار کوچک تبدیل کند. در بسیاری از موارد می‌تواند مواد را پودر کند.

در هنگام خرید و فروش آسیاب چکشی دست دوم باید به موارد ویژه‌ای توجه داشته باشید. به طور معمول، آسیاب چکشی از دنباله‌ای از حداقل چهار چکش تشکیل شده است. این چکش‌ها با یک محفظه فلزی محکم که آن را محصور کرده و به شافت مرکزی متصل می‌کند پوشانده شده‌اند. در هنگام خرید یا فروش آسیاب چکشی دسته دوم به چند مورد درباره این قطعه دقت کنید. توجه داشته باشید که چکش‌ها زنگ‌زده نبوده و دندانه‌های سالم داشته باشند.

سایر مواردی که باید بدان توجه کنیم

چکش‌های ناسالم باعث می‌شود به روی موتور فشار وارد شود و استهلاک دستگاه را افزایش می‌دهد. این اتفاق در زمان کوتاهی سبب از کار افتادن موتور مرکزی دستگاه می‌شود. همچنین هنگام خرید و فروش دستگاه آسیاب چکشی دسته دوم، دقت کنید که محفظه فلزی اکسید نکرده باشد. چرا که در این صورت سبب می‌شود که موادی که توسط این آسیاب خرد می‌شود، کیفیت اولیه خود را از دست بدهد. اگر این مواد خوراکی بوده باشد، اکسید آهن می‌تواند وارد این مواد شده و سبب بیماری‌هایی کبدی و گوارشی گردد.

هنگام خرید و فروش آسیاب چکشی دست دوم باید موارد دیگری از جمله سالم بودن موتور، سال ساخت دستگاه، موادی که با این دستگاه آسیاب شده‌اند و… مهم هستند؛ اما اکثر این موارد جزء بدیهیات بوده و اغلب افراد از این موارد آگاه‌اند. چکش‌ها و محفظه فلزی جزء مهم‌ترین قطعات هستند؛ زیرا سبب می‌شود هم کیفیت مواد حفظ شود هم طول عمر دستگاه افزایش یابد.

تأثیر مواد مصرفی دستگاه

از مسائل مهم دیگر خرید و فروش آسیاب چکشی دست دوم مواد مصرفی دستگاه آسیاب است. می‌دانیم که دستگاه‌های آسیاب چکشی، موارد استفاده متعددی دارد. برای آسیاب کردن برخی مواد باید برخی ترفندهای خاصی را به کاربرد. این ترفندها سبب می‌شود با یک دستگاه، مواد مختلفی را که در همان رده سختی هستند را آسیاب نمود و مواد آسیاب شده را در بسته‌بندی‌های متنوع ارائه کرد. همچنین می‌توان در برخی از موارد ارزش غذایی مواد آسیاب شده خوراکی را افزایش داد.

مواردی که دستگاه‌های آسیاب چکشی معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد، عبارت‌اند از: «دارویی، فراورده‌های غذایی، خوراک دام و طیور، گچ، سیمان و سایر صنایع تولیدی». هنگام خرید و فروش دستگاه آسیاب چکشی دسته دوم به تمام این مواد باید توجه کافی را داشته باشید.

خرید و فروش دستگاه

اینکه آسیاب چکشی مورد استفاده اکثر کارگاه‌های تولیدی است، غیر قابل انکار است. پس هدف خرید یا فروش آسیاب چکشی دست دوم امری مهم به نظر می‌رسد.

مکانیزمی که در کارگاه به کار رفته امر مهمی برای انتخاب، خرید یا فروش دستگاه آسیاب چکشی دسته دوم است. دستگاه آسیاب شما باید با سیستمی که در کارگاه به کار رفته همخوانی داشته باشد. اغلب کارگاه‌ها از مکانیزم ساده‌ای پیروی می‌کنند. از این رو دستگاه آسیابی خرید می‌کنید باید سیستم ساده‌ای داشته باشد. چرا که اگر دستگاه همخوانی نداشته باشد یا طول عمر خود را از دست می‌دهد، یا طول عمر دیگر دستگاه‌ها را می‌کاهد.

 چه افرادی در گذشته با این دستگاه کار کرده اند؟

نکته دیگر قابل توجه در جهت خرید یا فروش آسیاب چکشی دست دوم کارگری است که از آن استفاده می‌کرده. اگر قصد فروش دستگاه آسیاب چکشی خود را دارید، کسی که با این دستگاه کار می‌کرده را در نظر بگیرید. اگر این فرد به کار خودش مسلط بوده است می‌توانید قیمت دستگاه آسیاب را افزایش دهید. اگر قصد خرید دستگاه آسیاب چکشی را دارید، باید فردی که قرار است با این دستگاه کار کند را هم در نظر داشته باشید. چرا که اگر فرد از توانایی‌های لازم برخوردار نباشد، ممکن است یا به خود یا به دستگاه آسیب برساند. اگر موارد استفاده دستگاه را نداند، ممکن است باعث استهلاک بالای آسیاب چکشی شما شود. اگر از قدرت بدنی لازم برخوردار نباشد ممکن است خود را به خطر بیاندازد.

جمع بندی

تمامی نکاتی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت، تنها قسمتی از مواردی بود که باید توسط فروشنده یا خریدار مورد توجه قرار گیرد. واضح است که برای خرید و فروش آسیاب چکشی درست دوم، مشورت با یک کارشناس خبره، خیال طرفین معامله را راحت می‌کند.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *