خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / دستگاه آسیاب خوراک مرغ
آسیاب خوراک مرغ

دستگاه آسیاب خوراک مرغ

آسیاب خوراک مرغ به دستگاهی می گویند که که برای خرد کردن و آسیاب کردن دانه های درشت و سخت که مورد نیاز دام و طیور است مورد استفاده قرار می گیرد.

دانه هایی مانند گندم، سویا، ذرت وسایر دانه های مورد نیاز در خوراک مرغ را با دستگاه آسیاب به آرد تبدیل می کنند.

آسیاب ها در گنجایش های مختلفی تولید می شوند که با توجه به نیاز مرغداری خریده می شوند. فارم هایی که کوچک هستند مانند سالن های پروش بلدرچین، مرغ و کبک معمولا آسیاب خوراک مرغ 500 کیلویی برای آنها مناسب است.

این آسیاب ها توانایی خرد کردن تا 1.5 تن در ساعت برای غلات سفت را دارند. پس می توانند نیاز مرغداری را تامین کنند. هر چه آسیاب بزرگتر باشد طبیعتا مقدار بیشتری را آسیاب می کند.

انواع آسیاب

آسیاب های موجود در شرکت ما از بهترین و با کیفیت ترین فولاد ها ساخته شده است. آسیاب خوراک مرغ دارای گنجایش های متفاوتی از 500 کیلو به بالا است. آسیاب ها با ورقه های ضخیم فولادی و رنگ کوره ای ساخته شده اند. این عوامل باعث می شوند در مقابل ضربه و رطوبت مقاوم باشند.

از دیگر برتری های آسیاب های موجود در شرکت ما صدای کم و بدون لرزش است. اگر آسیاب با کیفیت باشد حتی می توان هسته خرما را با آن آسیاب کرد.

سه وسیله لازم در مرغداری

آسیاب خوراک مرغ، میکسر و بالابر سه ابزار بسیار مهم و اساسی در مرغداری هستند. این سه وسیله علاوه بر مرغداری ها در دامداری ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

امروزه گاهی می بینیم که قیمت دان مرغ بالا رفته است پس بهتر و مقرون به صرفه تر است که اقدام به خرید این دستگاه و تولید خرواک مورد نیاز مرغداری خود کنید. قیمت دستگاه آسیاب دان مرغ را از مشاوران ما بپرسید.

آسیاب گندم

آسیاب کردن معمولا برای جداسازی هسته از پوسته و نرم کردن هسته صورت می گیرد. اگر این فرآیند درست انجام شود آرد با کیفیت و مرغوب خواهیم داشت. همچنین به دلیل جداسازی جوانه از آرد قدرت ماندگاری آرد نیز طولانی می شود. موادی که از هسته جدا می شوند در تغذیه حیوانات مورد استفاده قرار می گیرند.

آسیاب در گذشته

در گذشته برای آرد کردن گندم از هاون یا آسیاب های دستی استفاده می شده است. آسیاب های دستی شامل دو قطعه سنگ بودند که سنگ زیرین سطحی زبر و ثابت داشته و سنگ بالایی متحرک بوده است. بعد از آن از نیروی باد و آب برای چرخاندن آسیاب استفاده می شده است.

با اختراع موتور آسیاب های چکشی به وجود آمدند. مشکل این آسیاب ها این بود که تمام قسمت های گندم را با هم آسیاب و میکس می کرد و عمل جداسازی پوسته و هسته انجام نمی شد. آسیاب های قلطکی جایگزین این آسیاب خوراک مرغ شد.

تاریخچه آسیاب خوراک مرغ

مصری ها اولین انسان هایی بودند که هزاران سال قبل از میلاد مسیح از آسیاب سنگی استفاده می کرده اند. امروزه در بعضی خانه های روستایی و قدیمی از این آسیاب استفاده می شود. علاوه بر نیاز انسانها به آرد، طیور نیز برای تغذیه بهتر به غذاهای آردی نیاز داشتند.

می توانید آسیاب مرغداری دست دوم را از شرکت ما تهیه کنید تا علاوه بر قیمت کمتر از کیفیت آن اطمینان داشته باشید.

در قرون وسطی استفاده از آسیاب آبی رواج پیدا کرد. در قرن 19 میلادی آسیابانی در لهستان توانست آسیاب غلطکی را بسازد که غلطک ها در خلاف جهت یکدیگر می چرخیدند. روند تکامل آسیاب ها ادامه پیدا کرد تا به شکل امروزی تبدیل شد.

ساختار فیزیکی گندم برای آسیاب

گندم باید در ابتدا دارای شرایط خاصی باشد تا بتوان راحت آن را آسیاب کرد. اگر شرایط گندم بهبود پیدا کند به راحتی پوسته از هسته جدا می شود. زیرا با کاهش رطوبت پوسته خارجی ترد و شکننده می شود.

عمل کاهش رطوبت گندم چه فوایدی دارد؟

زمانی که رطوبت گندم کاهش پیدا کند و در تمام دانه ها به یک میزان رطوبت وجود داشته باشد آسیاب خوراک مرغ بهتر صورت می گیرد و با وجود سفت شدن پوستهبه دلیل کاهش رطوبت راحتتر از هسته جدا می شود. مهمترین عوامل در بهبود شرایط فیزیکی گندم و آرد دما، زطوبت، هوا و زمان آسیاب کردن آن است.

تاثیر شرایط فیزیکی روی گندم و آرد

کیفیت آسیاب خوراک مرغ به رطوبت گندم بستگی دارد. همانطور که می دانید در آسیاب کردن اگر رطوبت مواد زیاد باشد حالت شکنندگی مواد از بین رفته و پوسته به هسته سفت می چسبد. همچنین گندم حالت سفت و الاستیک پیدا می کند.

همینطور اگر رطوبت آرد زیاد باشد در زمان الک کردن به مشکل می خوریم. پس باید تعادل رطوبت را حفظ کنیم تا آرد و خوراک مرغوبی تولید کنیم.

افرایش دما باعث افزایش سرعت از دست دادن رطوبت می شود. دمای 46 درجه برای آرد بسیار مناسب است. برای بالا بردن دمای گندم و آرد از لوله های آب گرم یا هوای داغ در مجاورت سیلوها استفاده می شود.

جمع بندی

آسیاب خوراک مرغ باید دارای ویژگی های مختلفی باشد تا خوراکی با کیفیت عالی تولید کند. این دستگاه یکی از الزامات هر کارخانه یا کارگاه تولید خوراک دام و طیور است. همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد آسیاب ها دارای انواع مختلفی هستند. که نوع افقی و عمودی آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به تاریخچه آسیاب در این مقاله پرداختیم.

می توانید بهترین انواع آسیاب را از شرکت ما و به کمک راهنمایی های مشاوران حرفه ای ما تهیه نمایید.

 

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *