خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / توری آسیاب چکشی و کارایی آن
توری آسیاب چکشی

توری آسیاب چکشی و کارایی آن

در این مقاله با موضوع توری آسیاب چکشی و بررسی کارکرد آن در دستگاه آسیاب در خدمت شما هستیم. در صنعت دامداری و طیور در سرتاسر کشور، اصلی ترین بخش مربوط به تامین خوراک دام و طیور می باشد. بخشی که می بایست خوراکی فراوری شده را با توجیه اقتصادی و ضریب تبدیل بالا تهیه نماید. یکی از متداول ترین انواع این خوراک ها، خوراک های پلت شده می باشد. خط تولید خوراک پلت شده از تجهیزات اساسی همچون دستگاه آسیاب، دسیگاه میکسر، انتقال دهنده ها و دستگاه پلت تشکیل می شود.

دستگاه آسیاب

اولین فرایند در تولید خوراک پلت شده، کوچک کردن ابعاد مواد غذایی خام تا حد مورد نظر می باشد. وظیفه اصلی دستگاه آسیاب نیز همین امر می باشد. فرایند آسیاب کردن پیچیدگی های مخصوص به خود را دارد. چنانچه کاهش اندازه ذرات بیش از حد نیاز باشد، منجر به اتلاف انرژی الکتریکی، افزایش آهنگ استهلاک دستگاه و بروز مشکلات گوارشی برای مصرف کننده خواهد شد. قیمت دستگاه آسیاب چکشی از دیگر فاکتور های مهم در امر خرید و انتخاب نوع آن می باشد که با کیفیت دستگاه و ظرفیت تولیدی آن رابطه مستقیمی دارد.

فرایند آسیاب کردن

در آسیاب های چکشی، عمل اصلی به کمک چکش ها انجام می شود. چکش ها صفحات فلزی صاف و سختی اند که به دو صورت ثابت و متحرک در دستگاه نصب می شوند. چکش ها از یک یا دو سو به روتور بسته می شوند و می توانند در داخل لولا ها دوران کنند. با به دوران درامدن محور اصلی دستگاه با نیرویی که از سوی الکتروموتور تامین می شود، چکش های به صورت دایره ای حرکت می کنند. مواد خوراکی در اثر برخورد با چکش ها خرد شده و نهایتا از توری خارج می شوند. در انتخاب دستگاه آسیاب عوامل مختلفی باید مد نظر قرار داده شود، که از جمله می توان به سرعت چرخش آسیاب، قدرت موتور الکتریکی و خروجی آسیاب اشاره کرد.

نقش توری آسیاب چکشی

دستگاه آسیاب چکشی از قطعات مختلفی تشکیل می شود. اصلی قطعات آن را می توان موارد زیر دانست: موتور الکتریکی، فیدر(تغذیه کننده آسیاب)، محور اصلی آسیاب، چکش ها، خروجی آسیاب، شاسی و توری آسیاب. الک یا توری آسیاب چکشی در قسمت انتهایی دستگاه یا در دو طرف آن به صورت صفحه فلزی مشبک و حفره دار قرار می گیرد. ابعاد مواد خروجی بر اساس شعاع حفره های توری تعیین می شود.

صفحه توری به دو بخش تقسیم می شود. یک بخش برای موادی که در حال گردش اند و بخش دیگر برای موادی که در داخل ان جمع شده اند. توجه داشته باشید که این بخش باید فضای کافی جهت دریافت محصولات خارج شده از چرخش و هدایت دوباره آنها به چرخه آسیاب شدن داشته باشد. از سوی دیگر بیش از حد بزرگ بودن اندازه آن موجب کاهش یافتن مساحت صفحه موثره توری برای آسیاب خواهد شد.

جمع بندی

در زمینه راه اندازی و بهره وری از توری آسیاب چکشی نکات فنی بسیاری وجود دارد که می توانید از مشاورین ما جویا شوید. به علاوه آخرین اطلاعات در زمینه قیمت آسیاب و قطعات آن را نیز می توانید از ما بخواهید.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *