خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / فروش دستگاه آسیاب جو و انواع غلات
فروش دستگاه آسیاب جو

فروش دستگاه آسیاب جو و انواع غلات

امروز می خواهیم در مورد فروش دستگاه آسیاب جو و فاکتور های موثر بر ان بپردازیم. در امر تولید خوراک فراوری شده فرایند های مختلفی صورت می پذیرد که عملیات خرد شدن مواد غذایی خام از مهم ترین آنها می باشد.

نقش دستگاه آسیاب در خط تولید خوراک

اولین نکته ای که در بحث آسیاب کردن بایستی مدنظر قرار داد، ابعاد ذرات مورد نظر می باشد. به عبارت دقیق تر، اندازه ذرات برای دانه هایی که در نهایت قرار است به ارد تبدیل شوند با اندازه ذراتی که جهت مراحل روغن کشی آسیاب می گردد متفاوت خواهد بود. در امر خرید و فروش دستگاه آسیاب جو باید به این مورد توجه داشت. مزایای کاهش اندازه ذرات را می توان موارد زیر دانست:

– افزایش قابلیت هضم خوراک

– بهبود توانایی پیوند بین اجزای خوراک

– بهبود راندمان میکس اجزای خوراکی در ترکیب

– از بین رفتن توانایی جوانه زنی دانه

البته توجه داشته باشید که در صورتیکه کاهش اندزه ذرات آسیاب شده بیش از حد مورد نیاز باشد، منجر به نتایج زیر خواهد شد:

– استهلاک دستگاه ها با سرعت بیشتری انجام می پذیرد و این امر موجب نیاز به سرویس بیشتر دستگاه می شود. این موارد را باید در کنار قیمت آسیاب گندم و جو در نظر داشت.

– باعث اتلاف انرژی مخصوصا انرژی الکتریکی می گردد.

– موجب بروز مشکلات گوارشی در دام و طیور می گردد.

انواع آسیاب

آسیاب جو انواع متفاوتی دارد و نوع آن در فروش دستگاه آسیاب جو موثر می باشد. آسیاب جو چکشی و غلطکی، دو نوع رایج این آسیاب ها می باشد. در ادامه به بررسی این دو نوع دستگاه خواهیم پرداخت.

آسیاب چکشی

در آسیاب های چکشی قطعات اصلی چکش ها می باشند، چرا که عمل اصلی را انجام می دهند. چکش ها به دو صورت ثابت و متحرک قرار می گیرند. چکش ها صفحات فلزی صاف و تختی اند که از یک یا دو طرف محکم بسته شده است. نحوه چرخش چکش ها و طراحی آن بسیار تعیین کننده می باشد و میزان فرسایش آن را تعیین می کند. هر چه کیفیت چکش ها بالاتر باشد، قیمت آسیاب برقی گندم و جو افزایش خواهد یافت. بخش های مختلف آسیاب چکشی شامل موتورالکتریکی، تغذیه کننده آسیاب(فیدر)، محور اصلی آسیاب، خروجی آسیاب، شاسی و پایه، الک یا توری و چکش ها می باشد.

آسیاب غلطکی

این آسیاب با نام های آسیاب رولی و آسیاب والسی نیز شناخته می شود. اساس کار این نوع آسیاب ها بر اساس حرکت مخالف دو غلطک مجاور هم می باشد. فاصله بین غلطک های مجاور هم قابل تنظیم می باشد و بر همین اساس نیز انداز ذرات آسیاب شده تعییم می گردد. این نوع آسیاب توانایی ورقه ای و پهن کردن قطعات را نیز دارد.

مقایسه میان آسیاب های چکشی و غلطکی

– آسیاب های چکشی مواد فیبری و ترد را با کیفیت تر آسیاب می کنند. این مورد باعث افزایش فروش دستگاه آسیاب جو شده است.

– هزینه خرید آسیاب های چکشی پایین تر از آسیاب های غلطکی می باشد.

– هزینه نگهداری و سرویس کردن آسیاب های چکشی پایین تر از آسیاب های غلطکی می باشد. سیستم آسیاب های چکشی نسبت به آسیاب های غلطکی ساده تر می باشد.

– میزان مصرف انرژی آسیاب های چکشی از آسیاب های غلطکی بالاتر است.

– آسیاب های غلطکی آلودگی صوتی و گرد و غبار بیشتری تولید می کند.

جمع بندی

در بازار های بسیاری در سرتاسر کشورمان فروش دستگاه آسیاب جو صورت میگیرد. پس از آنکه نوع آسیاب مورد نظر خود را یافتید، به مراکز و شرکت های معتبر برای خرید این دسته تجهیزات مراجعه کنید.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *