خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / آسیاب چکشی سنگ و نحوه کار آن
آسیاب چکشی سنگ
آسیاب چکشی سنگ

آسیاب چکشی سنگ و نحوه کار آن

آسیاب چکشی سنگ برای پودر و یا خرد کردن انواع سنگ ها در کارخانه های تولیدی سنگ های ساختمانی مانند گچ و آهک و سایر سنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. این آسیاب چکشی صنعتی بسته به نوع استفاده آن دارای 20 تا 30 چکش است.

ویژگی فیزیکی و کارایی آسیاب

آسیاب چکشی سنگ دارای دو بدنه بیرونی و داخلی است. نیروی مکانیکی و اصلی از موتور به شفت میان بدنه انتقال پیدا می کند. آسیاب ها دارای صفحاتی قابل تنظیم برای خرد کردن مواد هستند. صفحات ضد سایش بین پولک ها به شفت مرکزی متصل هستند.

این آسیاب در سایزهای مختلف ساخته می شوند برای شکستن سنگ ها با سختی درجه 4 مورد استفاده قرار می گیرند. اگر سختی سنگ ها بیشتر از 4 باشد از مواد اولیه ضد سایش باید در ساخت دستگاه استفاده کنند. همچنین تیغه ها اگر سابیده شوند قابل تعویض می باشند.

همانطور که از اسم آن پیدا است چکش مهمترین بخش در آسیاب چکشی سنگ است. این چکش ها عمل خرد و آرد کردن را بر عهده دارند.

این آسیاب برای خرد کردن سنگ های معدنی مانند سیلیس، کربنات و سایر سنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. ظرفیت دستگاه سنگ خرد کن از 5 تا 30 تن در ساعت متغیر است.در بعضی از آسیاب ها برای جلوگیری از ایجاد گرد و غبار در دستگاه از روش آب بندی استفاده شده است.

روند خرد کردن سنگ

روند کار آسیاب به این شکل است که با ضربه وارد کردن به سنگ ها و برخورد سنگ ها با یکدیگر و دیواره عملیات خرد کردن انجام می شود. در سنگ های ساختمانی برای خرد کردن گچ، نمک، آهک و سایر سنگ های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

علت صدای کم دستگاه چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم: آسیاب چکشی سنگ سر و صدای کمی دارد و علت آن یکدست بودن توری اطراف روتور آسیاب است.

فواید استفاده از آسیاب چکشی سنگ موجود در شرکت ما

  • سنگ ها به قطعات ریزتری تبدیل می شوند.
  • مقدار بیشتری سنگ را می توانیم خرد کنیم.
  • ذرات خرد شده یکدست تر هستند.
  • قیمت کمتری در مقایسه با سنگ شکن های مشابه موجود در بازار دارد.
  • ساخت ساده دارد.
  • قابلیت تعویض قطعات فرسوده را دارد.
  • استفاده آسانی دارد.
  • انگهداری از این آسیاب کار آسانی است.

انواع سنگ شکن ها

  • سنگ شکن تک محور
  • سنگ شکن دو محور

هر محور دارای 6 چکش است. همچنین آسیاب دارای یک روتور و یک پرده چکش است. این اجرا با سرعت زیادی می چرخند. سرعت چرخش این پره ها تا 50 متر بر ثانیه است. می توانید بهترین قیمت آسیاب چکشی را از متخصصان ما بپرسید.

جمع بندی

آسیاب چکشی سنگ یکی از مهترین و پر کاربردترین ماشین آلات صنعتی برای خرد و پودر کردن انواع سنگ است. سنگ هایی مانند سنگ سیمان، کاشی، زغال سنگ و سنگ معدن را با این آسیاب خرد می کنند. در خرید این آسیاب باید به موارد زیادی توجه کرد. قدرت موتور و جنس چکش ها باید از بهترین مواد باشند. می توانید برای آگاهی بیشتر از مشخصات آسیاب ها با مشاوران خبره ما در تماس باشید.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *