خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / آسیاب مرغداری دست دوم و راهنمای خرید آن
آسیاب مرغداری دست دوم
آسیاب مرغداری دست دوم

آسیاب مرغداری دست دوم و راهنمای خرید آن

یکی از بزرگ‌ترین صنایع در ایران پرورش دام و طیور است و حتی این کسب و کار می‌تواند اشتغال زایی برای افراد با سرمایه اولیه کم باشد اما در این صنعت مهم‌ترین چیز سلامت جانور است که آن هم به تغذیه آن مربوط می‌شود. در نتیجه تغذیه دام و طیور در این صنعت بسیار مهم است و باید توجه خاصی به این موضوع صورت گیرد که این امر توسط خوراک پلت که شامل مواد مغذی فشرده شده است صورت می‌گیرد.

خوراک پلت در کارخانجات و به وسیله دستگاه‌های متعددی تهیه و تولید می‌گردد. اما این صنعت برای کسی هم که سرمایه اولیه کمتری دارد جا دارد و او می‌تواند به جای خرید دستگاه‌های جدید از دستگاه‌های دست دوم استفاده کند. در این بخش قصد داریم تا شما را با یکی از مهم‌ترین دستگاهها در صنعت تولید خوراک پلت یعنی آسیاب اما از نوع دست دوم آن بیشتر آشنا کنیم. در ادامه به بررسی فروش آسیاب میکسر دست دوم و آسیاب مرغداری دست دوم بپردازیم. پس با ما در این بخش همراه شوید.

آسیاب صنعتی

آسیاب‌های صنعتی دارای مدل‌های مختلفی هستند که در این بخش به بررسی آنها می‌پردازیم

آسیاب صنعتی ادویه مدل 4500

این نوع آسیاب با قدرت 3 اسب بخار و دور موتور 2800 دور در دقیقه می‌تواند هر نوع ادویه‌جات، غلات و حبوبات را به آسانی آسیاب کند. از قابلیت‌های منحصر به فرد این نوع آسیاب صنعتی دست دوم این است که می‌تواند مواد را در قسمت خروجی با 4 سایز متفاوت و دلخواه شما خارج سازد که این امر باعث متمایز شدن آن از سایر آسیاب‌ها می‌شود

آسیاب صنعتی پین دیسک 8400

این نوع آسیاب به دو صورت سه فاز و تک فاز یافت می‌شود و با دارا بودن حجم مخزن بیست لیتری یکی از بهترین آسیاب‌ها به شمار می‌رود. دور موتور این دستگاه 3000 دور در دقیقه و قدرت آن 5/5 – 3 اسب بخار است. یکی از مزایایی که این دستگاه دارد شستشوی راحت آن در مواقع لازم است و همچنین می‌تواند مواد خیس مانند سبزیجات را به راحتی خورد کند. این دستگاه در عطاری‌ها، قنادی‌ها، دامپروی‌ها و مرغداری‌ها قابل استفاده است.

آسیاب صنعتی دنده‌ای مدل 8500

این دستگاه داری 10 لیتر حجم مخزن و ظرفی تولیدی بالغ بر 100 کیلو در ساعت است. قدرت موتورآن 5/2 اسب بخار و دور موتور آن به 3000 دور در دقیقه می‌رسد. از مزیت‌های آن می‌توان به قابلیت حمل آسان، انواع الک برای مصارف گوناگون، امکان تعویض قطعات و قابل شستشو بودن مخزن آن اشاره کرد.

آسیاب صنعتی دنده‌ای مدل 8700

این آسیاب نیز در دو مدل سه فاز و تک فاز و حجم مخزن بیست لیتری تهیه و تولید می‌گردد و از مزایای آن می‌توان به پودر نمودن و خورد نمودن مواد در اندازه‌های مختلف، نصب انواع موتورها، قابلیت نصب در حالت‌های مختلف مثل میز و دیوار، صدای کم جهت استفاده در محیط‌های کوچک و فضای زیاد مخزن آن نام برد.

آسیاب صنعتی دنده‌ای مدل 8800

این آسیاب نیز در دو طرح سه فاز و یا تک فاز مورد استفاده قرار می‌گیرد و قدرت آن از 3 الی 5/5 اسب بخار متغیر بوده و بسته به نیاز متفاوت است. نکته قابل ذکر درمورد این دستگاه دور موتور آن است که به 4500 دور در دقیقه نیز می‌رسد و مزایای آن شبیه به مدل قبلی است و از توری‌های متفاوتی جهت اندازه ذرات برخوردار است. از این دستگاه نیز می‌توان در همه مکان‌ها استفاده نمود.

آسیاب صنعتی گرانول دمنوش

این آسیاب می‌تواند مواد را به صورت یکنواخت خورد کرده و خاک گیری کند.

آسیاب صنعتی گرانول موسیر

این آسیاب کاملا صنعتی بوده و جهت آسیاب کردن گرانول کردن موسیر استفاده می‌شود.

پس از بررسی انواع آسیاب صنعتی وقت آن رسیده که به سراغ آسیاب مرغداری دست دوم برویم. با توجه به این موضوع که طیور در هر سن و اندازه نیازمند دان خوب می‌باشند در نتیجه کیفیت آسیاب مهم است حال چه آسیاب مرغداری دست دوم و چه نو. یک دستگاه آسیاب مرغداری وظیفه خرد کردن و آسیاب دان و خوراک را دارد و معمولاً از ظرفیت‌های متفاوتی برخوردار است که بخش مهمی از دستگاه را تشکیل می‌دهد اما اگر بخواهیم بطور میانگین عددی بگوییم این دستگاه‌ها می‌توانند 1 الی 5/1 تن دانه برای مرغداری تولید کنند در نتیجه مهم است که در دستگاه آسیاب مرغداری به ظرفیت آن توجه داشت.

میکس و بالابر نیز در ادامه آسیاب مرغداری دست دوم بسیار مهم است و نقش کلیدی در پلت و دان طیور دارند. اما دیگر بخش مهم که هم در خرید و هم در فروش این آسیاب‌ها بسیار مهمند بخش رویه آن است و اگر بدنه و رویه این دستگاه از جنس ورقه‌های فولادی ضخیم باشند باعث می‌شود که دستگاه در مقابل ضربه و حتی عوامل طبیعی مثل زنگ زدن مقاوم شود و در صنعت به آن ضدزنگ می‌گویند اما باید بدانیم که در دراز مدت این نوع ورقه نیز زنگ خواهد زد.

جمع بندی

اگر شماهم قصد صرفه جویی در هزینه‌هایتان را دارید و می‌خواهید آسیاب مرغداری دست دوم تهیه کنید به چند نکته اساسی باید توجه کنید برای مثال در آسیاب مرغداری دست دوم هیچ‌گاه نباید توری‌ها آسیب دیده باشند زیرا هزینه توری نیز بر گردن شما می‌افتد، یا یکی دیگر از نکات تیغه‌های آسیاب هستند

حال اگر قصد فروش آسیاب میکسر دست دوم را دارید باید از همان ابتدا از دستگاه به خوبی مراقبت کنید زیرا این دستگاه‌ها علی‌رغم استحکام بالایی دارند می‌توانند به راحتی مستحلک و از کار افتاده شوند در نتیجه در استفاده از آسیاب مرغداری دست دوم بسیار دقت کنید.

امیدوارم که این مقاله برای شما نیز مفید واقع شده باشد و مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *