خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / تیغه آسیاب صنعتی خوراک دام و طیور و آبزیان
تیغه آسیاب صنعتی
تیغه آسیاب صنعتی

تیغه آسیاب صنعتی خوراک دام و طیور و آبزیان

در این مقاله به موضوع تیغه آسیاب صنعتی و کارکرد آن در فرایند آسیاب کردن می پردازیم. اگر با این قطعه آشنایی ندارید، تا انتها با ما همراه باشید. گستردگی استفاده از آسیاب ها در صنایع مختلف کشور بر کسی پوشیده نیست. یکی از صنایعی که نیازمند دستگاه آسیاب می باشد، صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان است. در فرایند تولید خوراک پلت شده برای حیوان، فرایند هایی مشخص باید صورت پذیرد، که اولین مرحله خرد کردن مواد غذایی اولیه است. اصلی ترین کارکرد آسیاب صنعتی در خط تولید خوراک، تبدیل مواد غذایی خام به ابعاد مورد نظر است.

تیغه های آسیاب صنعتی در انواع مختلفی در مناطق مختلف جهان استفاده می شود. البته در اغلب موارد استفاده از طرح مناسب از سیستم آسیاب چکشی باعث می شود تا نیازی به استفاده از یک تیغه خاص نباشد. به طور کلی می توان گفت که وضیعت چکش ها و نحوه قرارگیری آنها بر نحوه عملکرد و بازده آسیاب موثراست.

نکاتی در مورد تیغه آسیاب صنعتی

– تمیز بودن سطح تیغه ها، توری آسیاب و فضای بین آنها بسیار بر بازده دستگاه دارد.

– قرار گرفتن سر تیغه ها در نزدیکی توری برای خرد کردن موادی از قبیل مواد فیبری یا سایر مواد سخت مقل گوشت و یا استخوان مفید است.

– وجود بخش های سخت تیغه در لبه های چکش بر عملکرد چکش و داوم انها موثر است. بخش های سخت در لبه های چکش از فرسایش چکش جلوگیری می کند و برای مدت طولانی تری دستگاه بازده بالای خود را حفظ خواهد کرد. در نتیجه سرویس کردن مستمر تیغه آسیاب صنعتی بر روی کارکرد آن تاثیر بسزایی دارد.

– برای مثال تنظیم فاصله تیغه ها در مخزن دستگاه آسیاب بسیار مهم است، چرا که مواد در داخل محفظه آسیاب در کناره های آن به اهستگی حرکت می کنند. اصطلاحا به این حالت کشیده شدن مواد به کناره ها می گویند. برای این موضوع می بایست تا دریف های خارجی تیغه ها بیشتر کار کنند.

– استفاده از آسیاب برای خرد کردن موادی که مناسب آن اند باعث افزایش کیفیت عملیات می شود. برای مثال تیغه آسیاب گندم و جو برای علوفه های دیگر بازده کمتری خواهد داشت.

الگوی های چکش در آسیاب های چکشی

رعایت کردن الگوی چکش در آسیاب های چکشی بسیار موثر می باشد. الگو و جانمایی چکش ها به دو صورت می باشد: الگوی سنگین و الگوی سبک.

– الگوی سبک: الگوی سبک به معنای تعداد چکش های کمتر می باشد. استفاده از این الگو سبب می شود تا ظرفیت افزایش یابد به علاوه میزان یکدستی مواد افزایش می یابد.

– الگوی سنگین: الگوی سنگین به معنای قرار دادن تعداد بیشتری چکش بر روی محور اصلی دستگاه می باشد. الگوی سنگین باعث کاهش طرفیت آسیاب شده و مواد را بسیار نرم می کند.

در مور اسیاب های صنعتی بدانید که الگوی چکش ها(تعداد چکش های مورد استفاده) و وضعیت آنها(درشتی و نرمی آنها) بر ظرفیت آسیاب چکشی و کیفیت محصول تولید شده موثر می باشد.

جمع بندی

در اخر توجه داشته باشید که نکات فنی بسیاری در زمینه تیغه آسیاب صنعتی وجود دارد. خرید دستگاه آسیاب و نوع آن نیز امری تخصصی است که نیازمند بررسی علمی می باشد. مشاورین ما پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهند بود.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *