خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / دستگاه آسیاب خوراک دام با تنوع قیمت
دستگاه آسیاب خوراک دام

دستگاه آسیاب خوراک دام با تنوع قیمت

امروز می خواهیم دستگاه آسیاب خوراک دام را معرفی کرده و بررسی نماییم. دستگاه آسیاب به منظور خرد کردن مواد بکار گرفته می شود و کاربرد وسیعی در صنعت کشورمان دارد. صنعت تولید خوراک دام و طیور و آبزیان از جمله صنایعی اند که ملزم به بهره گیری از دستگاه آسیاب می باشند.

تعریف دستگاه آسیاب خوراک دام

همان طور که می دانید معمول ترین فرآیند فیزیکی، خرد کردن و کاهش اندازه ذرات می باشد با آسیاب کردن خوراک هضم خوراک برای حیوان بسیار راحت تر می شود. به علاوه  استفاده از آسیاب دامداری و کاهش اندازه ذرات منجر به افزایش ضریب تبدیل خوراک، بهبود توانایی پیوند بین اجزای خوراک، بهبود راندمان میکس و از بین رفتن توانایی جوانه زنی از جمله مزایای آسیاب کردن خوراک می باشد.

انواع دستگاه آسیاب دامداری ها

بر اساس مکانیسم عملی آسیاب در خرد کردن و آسیاب نمودن ذرات می توان دو نوع آسیاب چکشی و غلطکی را در پروسه تولید خوراک بکار گرفت. انتخاب نوع آسیاب بسته به فاکتور های گوناگونی بستگی دارد. در ادامه با معرفی مشخصات و ویژگی های آسیاب های چکشی و غلطکی با شما هستیم.

مکانیسم آسیاب چکشی

این نوع دستگاه آسیاب خوراک دام با بهره گیری از چکش های خود و انتقال انرژی جنبشی چکش ها به ذرات، آنها را خرد می کنند. در نتیجه عمل اصلی در این نوع آسیاب ها به عهده چکش ها است. توری و صفحات آسیاب بر روی روتور قرار میگیرد. چکش ها نیز از یک یا دو طرف به شکلی استاندارد به روتور متصل می شوند. چکش ها براساس نیروی گریز از مرکز با به چرخش درآمدن محور اصلی آسیاب، چکش ها به شکل دایره ای در شعاع صفحات فلزی قرار گرفته و با برخورد به مواد غذایی آنها را خرد می کند.

از مهم ترین نکات در زمینه طراحی آسیاب، نحوه چرخش چکش و طراحی این قطعه می باشد. در خرید و فروش آسیاب خوراک دام این فاکتور بر روی کارکرد آسیاب و میزان فرسایش آن بسیار موثر می باشد. البته سه فاکتور مهم دیگر برای آسیاب های چکشی سرعت چرخش آسیاب، قدرت موتور الکتریکی و خروجی آسیاب می باشد.

مکانیسم آسیاب غلطکی

اساس کار این دستگاه آسیاب خوراک دام براساس حرکت مخالف دو غلطک مجاور هم می باشد. هر جفت غلطک به گونه ای است که یکی متحرک و دیگر ثابت می باشد و با دوران در جهت مخالف یکدیگر مواد را خرد میکنند. به علاوه با تنظیم فاصله میان دو غلطک(به کمک غلطک متحرک) میتوان ابعاد مواد خروجی را تعیین کرد. برای آسیاب دسته ای از مواد مختلف از آسیاب غلطکی با سه جفت غلطک می توان استفاده کرد.

جمع بندی

خرید دستگاه آسیاب خوراک دام نیازمند اشراف به نکات فنی انواع دستگاه آسیاب می باشد. از همین جهت لازم است تا قبل از خرید دستگاه با کارشناسان خبره در این زمینه مشورت نمایید و از قیمت ماشین آلات مطلع شوید.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *