خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / انواع آسیاب علوفه خردکن با بهترین قیمت
آسیاب علوفه خردکن
آسیاب علوفه خردکن

انواع آسیاب علوفه خردکن با بهترین قیمت

یکی از ماشین آلات دامداری آسیاب علوفه خردکن است. با توجه به اینکه علوفه‌ها انواع مختلفی دارند مانند: کاه، یونجه، گندم، جو، ذرت و غیره و با توجه به اینکه برای انواع مختلف دام مانند: شتر مرغ، گوسفند یا گاو اندازه غذا متغیر است؛ دستگاه علوفه خردکن می‌تواند این مواد را متناسب با اندازه مناسب برای دام‌ها؛ با سرعت عمل بالا و در یک زمان کم فراهم کند. قیمت علوفه خردکن دامی یکی از دغدغه‌های افرادی است که در این زمینه فعالیت دارند و با آن درگیر هستند. با توجه به اینکه آسیاب علوفه خردکن انواع مختلفی دارد قیمت‌ها نیز متغیر هستند. در ادامه با ما همراه باشید.

مزایای خرد کردن علوفه

قبل از اینکه در زمینه آسیاب علوفه خردکن صحبت کنیم باید به این نکته اشاره داشته باشیم که یکی از مسائل مهم برای دام و طیور تغذیه آن‌ها است؛ که فاکتورها و ویژگی‌هایی در تغذیه آن‌ها وجود دارد که باید به آن توجه شود. در زمینه کشاورزی و دام‌پروری یکی از تجهیزاتی که اهمیت زیادی دارد علوفه خردکن است.

همان طور که از نام این دستگاه مشخص است برای خرد کردن علوفه‌ها از این دستگاه استفاده می‌شود. علوفه‌هایی که سایز آن‌ها بیش از اندازه بزرگ یا دراز است و دام نمی‌تواند به‌راحتی آن را بخورد و هضم کند در این دستگاه قرار داده می‌شوند و در نهایت تبدیل به‌اندازه مناسب برای دام می‌شوند. اندازه مناسب برای علوفه‌ها با توجه به دام می‌تواند متغیر باشد؛ به‌عنوان مثال اندازه‌ای که برای گاو در نظر گرفته شده است 3 تا ۷ سانتی متر است و اندازه‌ی مناسب برای گوسفند و بز ۳ الی ۵ سانتی متر است.

آسیاب علوفه خردکن و استفاده کردن از آن مزایای مختلفی دارد. یکی از مزایای مهم دستگاه علوفه خردکن این است که در میزان علوفه مصرفی برای دام تا حدی صرفه‌جویی می‌کند؛ به‌عنوان مثال اگر در حالت عادی علوفه‌های نامناسبی در اختیار دام قرار بگیرد این احتمال وجود دارد که به علت اندازه نامناسب آن دام آن را نخورد و بخشی از آن دور ریخته شود اما زمانی که از این دستگاه استفاده می‌شود و علوفه‌ها به اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند دام نیز به‌طور کامل از آن استفاده می‌کند و در نهایت در میزان مصرفی علوفه صرفه‌جویی می‌شود.

دستگاه علوفه خردکن و انواع آن

دستگاه‌های علوفه خردکن انواع مختلفی دارند به‌عنوان مثال آسیاب و علوفه خردکن (دستگاه دو کاره)، علوفه خردکن برقی یا علوفه خردکن گیوتینی. دستگاه‌های علوفه خردکن هر کدام می‌توانند اشکال، مدل‌ها و ظرفیت‌های مختلفی داشته باشند و هر فردی می‌تواند با توجه به نیازی که دارد از آن‌ها استفاده کند؛ به‌عنوان مثال علوفه خردکن برقی می‌تواند به مدل‌های مختلفی از قبیل تک فاز یا سه فاز تقسیم شود.

جمع بندی

در این مقاله آموختیم که یکی از تجهیزات مهم در زمینه کشاورزی و دام‌پروری آسیاب علوفه خردکن است. با توجه به اینکه این دستگاه‌ها اندازه‌ها، ظرفیت‌ها، مدل‌ها و اشکال مختلفی دارند افرادی که در این حوزه فعالیت دارند می‌توانند متناسب با نیاز خود از آن‌ها استفاده کنند. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که آسیاب علوفه خردکن و دستگاه علوفه خردکن فقط علوفه‌ها را خرد نمی‌کند بلکه می‌تواند کاربردها و قابلیت‌های دیگری نیز داشته باشد.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *