خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / طریقه ساخت دستگاه علوفه خردکن
طریقه ساخت دستگاه علوفه خردکن
طریقه ساخت دستگاه علوفه خردکن

طریقه ساخت دستگاه علوفه خردکن

در این مقاله قصد داریم به بررسی طریقه ساخت دستگاه علوفه خردکن بپردازیم. همان طور که می‌دانید یکی از دستگاه‌هایی که از آن برای خرد کردن علوفه‌ها و آماده کردن آن برای دام استفاده می‌شود ماشین علوفه خردکن است. برای استفاده کردن از این دستگاه باید آن را در یک مکانی که مسطح و تراز است قرار داد سپس این دستگاه، علوفه‌ها را با توجه به نوع دام و اندازه‌ای که مدنظر است خرد و آماده می‌کند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طریقه ساخت دستگاه علوفه خردکن

قبل از اینکه در خصوص طریقه ساخت دستگاه علوفه خردکن با شما صحبت کنیم بهتر است به این نکته اشاره داشته باشیم که وقتی که علوفه‌ها به روش سنتی خرد می‌شدند مشکلات مختلفی وجود داشت؛ مشکلاتی از قبیل پایین بودن سرعت، هزینه بالای نیروی انسانی که این کار را انجام می‌دهند، امنیت پایین و گاهی اوقات عدم هماهنگی و یکنواختی میان قطعاتی که خرد شده‌اند باعث می‌شد تا خرد کردن علوفه به روش سنتی با آن کیفیتی که مدنظر است اتفاق نیفتد. همین امر باعث شد تا برای انجام بهتر کارها روش خرد کردن علوفه صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد.

طریقه ساخت دستگاه علوفه خردکن فعالیت حرفه‌ای است که نیاز به تخصص و مهارت لازم و کافی دارد. دستگاه خردکن علوفه معمولاً از طریق الگوبرداری کردن از گاو آهن‌های بشقابی جدید انجام می‌شود. رعایت کردن اصول طراحی در این امر اهمیت زیادی دارد. بعد از اینکه طراحی انجام می‌شود، نقشه‌ها تهیه می‌شوند و قبل از اینکه این دستگاه ساخته شود به‌وسیله نرم افزارهایی که در این زمینه وجود دارد افراد می‌توانند این قطعات را به‌صورت سه بعدی ترسیم کنند و به‌صورت سه بعدی شکل دستگاه را ببینند؛ از این طریق آن‌ها می‌توانند طرح طراحی شده خود را به‌طور کامل بررسی کنند، انطباق اجزای مختلف نسبت به یکدیگر را مورد ارزیابی قرار دهند، نحوه قرار گیری قطعات نسبت به هم را بررسی کرده، مشکلات احتمالی در این زمینه را رفع کنند و غیره.

دستگاه علوفه خردکن

یکی از ابزارهای پرکاربرد در صنعت کشاورزی دستگاه علوفه خردکن است که طریقه ساخت دستگاه علوفه خردکن نیاز به تخصص و مهارت‌های ویژه‌ای دارد. از این دستگاه برای خرد کردن علوفه‌های مختلفی مانند: ذرت، کاه، یونجه و غیره استفاده می‌شود و در نهایت خوراک مناسب برای دام فراهم می‌شود.

برای آموزش ساخت خردکن می‌توانید با جست و جو کردن در گوگل به سایت‌های مختلفی دسترسی پیدا کنید که اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهند. دستگاه علوفه خردکن در صنعت کشاورزی، گاوداری، دامداری و غیره کاربردهای مختلفی دارد. از دیگر ابزارهایی که می‌تواند در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرد می‌توان به ساخت یونجه خردکن دستی هم اشاره کرد.

 جمع بندی

در این مقاله با طریقه ساخت دستگاه علوفه خردکن و مزایا استفاده از این دستگاه آشنا شدید. برای اینکه بتوان علوفه مورد نیاز دام را به‌راحتی تولید کرد می‌توان از این دستگاه استفاده کرد. زمانی که علوفه‌ها خرد می‌شوند و در اختیار دام قرار می‌گیرند دام هم به‌راحتی آن را می‌خورد و هضم می‌کند. از این طریق در میزان دورریزی علوفه‌ها تا حد زیادی صرفه‌جویی می‌شود.

 

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *