خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / تولیدکننده دستگاه خردکن خوراک دام
دستگاه خردکن خوراک دام

تولیدکننده دستگاه خردکن خوراک دام

دستگاه خردکن خوراک دام یکی از پر مصرف ترین دستگاه ها در صنعت دامپروری است. با توجه به دستگاه گوارش دام و عملکرد شکمبه، دام نمی تواند مواد درشت و بزرگ یا دراز را هضم کند.

غذای دام که بیشتر علوفه است باید خرد شود تا به سیستم گوارش دام آسیب وارد نکند. موادی مانند کاه گندم، کاه جو، ساقه لوبیا، سبوس و ساقه برنج و یونجه باید با دستگاه خردکن به قطعات کوچک تقسیم شوند. خرد شدن باعث خوش خوراکی و بهتر هضم شدن خوراک برای دام می شود.

اندازه قطعات علوفه با دستگاه خردکن خوراک دام بر اساس فیزیولوژی شکمبه دام است. معمولا برای گاو ها اندازه 6 سانتی متر و گوسفند و بز 3 سانتی متر مناسب است.

آسیاب چکشی خوراک دام در شرکت ما معمولا طوری طراحی شده است که بازدهی خوراک دام به حداکثر برسد. استفاده از تیغه هایی از جنس فولاد، توری های فلزی و … به گونه ای است که کاملا بهره وری را افزایش می دهد.

خردکن خوراک دام در شرکت ما دارای بدنه محکم و موتورهای 3 تا 12 اسب بخار است. یکی از مهمترین عواملی که باعث رضایت مشتریان می شود داشتن قیمت مناسب در کنار کیفیت است.

موارد استفاده از خردکن

یکی از موارد استفاده خردکن برای کوچک کردن قطعات بزرگ به اندازه های ریز و مورد نظر است. اگر علوفه های ریخته شده در آسیاب اندازه های یکسان داشته باشند به دستگاه فشار وارد نمی شود. در این حالت عمل آسیاب کردن راتتر و بهتر انجام می شود.

دستگاه خردکن خوراک دام با توجه به نوع ماده ای که در آن ریخته می شود و درجه سختی که دارد انواع مختلفی دارند. از دیگر موارد مورد استفاده از خردکن زمانی است که باید به مواد چربی یا رطوبت اضافه شود و از آسیاب با توری نمی شود استفاده کرد.

انواع دستگاه خردکن

این دستگاه ها دارای دو نوع دوار و گیوتینی هستند. تیغه های دستگاه های دوار با سرعت هزار دور در ساعت میچرخند و موجب خرد شدن ساقه های علوفه ها می شوند. تیغه های نوع گیوتینی فقط در یک جهت حرکت می کند و ساقه ها را می برند. اندازه برش ساقه ها بستگی به نوع تیغه دارد. در خردکن دوار مواد از توری هایی رد می شوند که میزان اندازه خردشدن علوفه را این توری ها تعیین می کنند.

چگونه خردکن مناسب خریداری کنیم؟

در خرید دستگاه خردکن خوراک دام باید به دو نکته اساسی یعنی قیمت و کیفیت توجه کنیم. در ایران گاهی کیفیت و کارایی فدای قیمت می شود.

از ویژگی های دستگاه با کیفیت می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم

1- قطعات با کیفیت در آن به کار رفته باشد.

2- در مصرف برق صرفه جویی کند یعنی برق زیادی استفاده نکند.

3- قطعات یدکی آن وجود داشته باشد و هزینه نگهداری از آن کم باشد.

4- قابل حمل باشد.

5- استفاده از آن آسان باشد.

به این 5 مورد اگر دقت شود دستگاه خردکن خوراک دام با کیفیت را خریداری کرده اید.

می توانید قیمت دستگاه آسیاب خوراک دام را از شرکت ما بپرسید.

با توجه به رقابتی بودن بازار دستگاه های دامی و کشاورزی، افراد متاسفانه به دنبال خرید ارزان هستند. از این رو تولید کنندگان به دنبال تولید دستگاه های ارزان و بی کیفیت هستند تا بتوانند در این بازار دستگاه های خود را بفروش برسانند.

در این بین تنها کسی که ضرر می کند خریدار و یا همان دامدار است. زیرا در کارش وقفه ایجاد شده است و باید به دنبال تعمیر یا تعویض دستگاه باشد.

اگر هزینه زمان از دست رفته و تعمییرات و وقفه در کار را در نظر بگیرید دیگر به دنبال خرید ارزان دستگاه نیستید و موارد دیگر را نیز مد نظر قرار می دهید.

قبل از خرید می توانید از افراد مطلع کمک بگیرید. کارشناسان شرکت ما با مشاوره های رایگان در زمان خرید می توانند کمک زیادی به شما بکنند تا بتوانید دستگاه مناسب را خریداری کنید.

عوامل موثر در قیمت دستگاه خردکن خوراک دام

  • جنس به کار رفته در الکترو موتور
  • جنس تیغه ها
  • جنس آهن به کار رفته در بدنه خردکن
  • کیفیت جوشکاری
  • جنس یاتاقان ها

با کمی دقت و حساب کردن قیمت وسایل به کار رفته در دستگاه خردکن می توانید به قیمت تقریبی دستگاه پی ببرید. اگر قیمت ها خیلی پایین تر بود باید به کیفیت دستگاه شک کنید.

اختلاف قیمت دستگاه خردکن خوراک دام ایرانی با چینی درجه یک خیلی زیاد نیست. در حدود400 هزار تومان تفاوت دارند. اما با چینی درجه 3 و 4 تفاوت زیادی دارد. همین امر باعث می شود دامداران سراغ دستگاه های بی کیفیت خارجی بروند. وارد کنندگان سود می کنند و خریداران ضرر زیرا بابت جنس بی کیفیت هزینه پرداخت کرده اند.

استراتژی شرکت ما بر این است که محصولاتی بفروش برسانیم که از نظر کیفیت و قیمت در بهترین حالت باشند. کارشناسان شرکت ما آماده ارائه مشاوره های رایگان در تمام ساعات روز به خریداران هستند تا انتخابی درست و آگاهانه داشته باشند.

چه مشاغلی به دستگاه خردکن علوفه نیاز دارند؟؟

  • گاوداری ها و مرغداری ها
  • صنعت کاغذ سازی برای خرد کردن و بازیافت کاغذ
  • تولید کمپوست قارچ برای پرورش قارچ

جمع بندی

تمام دستگاه خردکن خوراک دام که علوفه و یونجه را در دامداری ها و گاوداری ها خرد می کنند سیستم و عملکرد یکسانی دارند. تولید کنندگان تقریبا از یک مدل پیروی می کنند. اما تفاوت قیمت ها به دلیل ناآشنایی به اجزا و جزئیات دستگاه های مختلف است. پیشنهاد می کنیم تا با مشاوران حرفه ای ما در تماس باشید و بتوانید خریدی مناسب، مقرون به صرفه و با کیفیت انجام دهید.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *