خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / قیمت علوفه خردکن دامی و انواع آن
قیمت علوفه خردکن دامی
قیمت علوفه خردکن دامی

قیمت علوفه خردکن دامی و انواع آن

یکی از دستگاه‌هایی که در صنعت دام از آن استفاده می‌شود علوفه خرد کن و آسیاب است؛ به همین علت یکی از دغدغه‌های افرادی که در این صنعت فعالیت می‌کنند قیمت علوفه خردکن دامی و قیمت علوفه خردکن همه کاره است. همان طور که از نام علوفه خردکن دامی مشخص است برای خرد کردن علوفه‌هایی که از لحاظ اندازه و سایز بزرگ هستند از این دستگاه استفاده می‌شود. اندازه علوفه‌ها متناسب با گاو یا گوسفند متغیر خواهد بود؛ به عبارت دیگر علوفه مناسب برای گاو باید بین ۳ تا ۷ سانتی متر و علوفه مناسب برای بز و گوسفند باید بین ۳ الی ۵ سانتی متر (با توجه به نوع علوفه) باشد.

قیمت علوفه خردکن دامی

همان طور که اشاره کردیم یکی از دغدغه‌هایی که افراد در این صنعت دارند قیمت علوفه خردکن دامی و استفاده از این دستگاه است. علت اصلی این دغدغه این است که اگر علوفه‌ها به درستی خرد نشوند امکان دارد در سیستم گوارش دام این علوفه‌ها هضم نشود و همین امر می‌تواند در نهایت میزان رشد و بهره‌وری را کاهش دهد.

یکی از ماشین آلات کشاورزی که اهمیت زیادی دارد و بسیار پر کاربرد است دستگاه علوفه خردکن است. همان طور که اشاره کردیم برای خرد کردن علوفه‌هایی که خشک یا تر هستند از این دستگاه استفاده می‌شود. این دستگاه خوراک را ریز کرده و برای خوردن دام آماده می‌کند. دستگاه علوفه خردکن دامی دارای تیغه‌های خیلی تیز و برنده‌ای است که خیلی راحت علوفه‌ها را خرد می‌کند. در این دستگاه یک موتور وجود دارد که فرایند رفت و برگشت را انجام می‌دهد و در نهایت باعث خرد شدن علوفه‌ها می‌شود.

اهمیت و کاربرد دستگاه علوفه خردکن

در صنعت گاوداری، طیور و به طور کل در صنعت دام‌های اهلی علوفه‌ها نقش خیلی مهمی دارند و برای تغذیه حیوانات مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت علوفه خردکن دامی با توجه به ویژگی‌هایی که دارد و انواع مختلف آن می‌تواند متغیر باشد. علوفه خرد کن دامی را می‌توان به دو دسته مختلف تقسیم کرد:

  • علوفه خردکن برقی: یکی از انواع علوفه خردکن‌ها علوفه خردکن برقی است. این علوفه خردکن می‌تواند تک فاز یا سه فاز باشد. از لحاظ ظرفیت، علوفه خردکن برقی می‌تواند یک یا سه تن ظرفیت داشته باشد.
  • علوفه خرد کن چند کاره: علوفه خرد کن چند کاره یا همه کاره یکی از انواع علوفه خردکن‌ها است که از آن می‌توان به عنوان آسیاب هم استفاده کرد.

لازم به ذکر است که علوفه خردکن و آسیاب انواع مختلفی دارند به همین علت قیمت علوفه خردکن دامی هم می‌تواند متغیر باشد. شما باید با توجه به نیاز و هدفی که دارید و البته قیمت آن‌ها یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

جمع بندی

برای صنعت دامپروری علوفه‌هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارت است از: جو، کاه، یونجه، ذرت و غیره. نیاز به چنین دستگاهی در این صنعت وجود دارد و اگر علوفه‌ها به درستی خرد نشوند امکان دارد بخش زیادی از آن مورد استفاده قرار نگیرد و در نهایت از بین بروند؛ به همین علت باید افراد در خصوص قیمت علوفه خردکن دامی تحقیق کنند و در نهایت دستگاه مناسبی را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند.

 

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *