خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / ساخت اسیاب خوراک دام طیور و آبزیان
ساخت اسیاب خوراک دام
ساخت اسیاب خوراک دام

ساخت اسیاب خوراک دام طیور و آبزیان

نحوه طراحی و دقت در فرایند ساخت آسیاب خوراک دام در انواع مختلف آن بر روی نحوه کارکرد دستگاه و طول عمر آن بسیار موثر می باشد. در نتیجه اطلاع داشتن چگونگی ساخت دستگاه و آشنایی با قطعات مختلف آن از ملزومات داشتن یک خرید مطمئن می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا ساخت آسیاب خوراک دام چه از نوع چکشی و چه از نوع غلطکی را بررسی کرده و قطعات اصلی هر یک را معرفی نماییم.

ساخت آسیاب چکشی و قطعات اصلی آن

آسیاب های چکشی از بخش های مختلفی تشکیل شده اند، اما اصلی ترین قطعات آن را می توان ۶ مورد زیر برشمرد:

۱_ الکتروموتور: این قطعه تبدیل کننده انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی می باشد. موتور های  مورد استفاده در این نوع تجهیزات صنعتی از برق سه فاز استفاده می کننده و بر اساس قدرت موتور، سرعت دوران و برند تولید کننده قیمت آسیاب خوراک دام متفاوت  خواهد بود.

۲_ فیدر یا تغذیه کننده آسیاب: این قطعه ورودی مواد به داخل آسیاب می باشد و می تواند به دو صورت دستی و یا اتوماتیک مقدار ورودی مواد به آسایب را کنترل کند که با توجه به نحوه ساخت آسیاب خوراک دام نوع ان مشخص می شود.

۳_ محورهای آسیاب: نیروی مکانیکی ایجاد شده از طریق تسمه و یا گیربکس به شافت اصلی آسیاب منتقل شده و آن را به حرکت در می اورد. بدین ترتیب چکش های متصل به شافت دوران می کنند و مواد را خرد می کنند.

۴_ چکش ها: قطعات اصلی آسیاب می باشند و از صفحات فلزی سختی ساخته می شوند. عمل خرد کدن دانه ها و ذرات به کمک این قطعه انجام می پذیرد. ساخت آسیاب خوراک دام از نوع چکشی تا حد زیادب به این مرحله وابسته است.

۵_ الک یا توری آسیاب: صفحات فلزی مشبک و سوارخ شده ای در یک یا دو طرف انتهایی دستگاه نصب می شود که به آن توری آسیاب می گویند. بر اساس قطر سوراخ های توری می توان اندازه ذرات را تعیین کرد.

۶_ شاسی و پایه آسیاب: بدنه و اسکلت دستگاه از بخش های اصلی ان بشمار می رود . در اسیاب های  چکشی وجود پایه های فلزی محکم بسیار مهم است.

ساخت آسیاب غلطکی و قطعات اصلی آن

همانند بخش قبل به معرفی بخش های اصلی آسیاب غلطکی نیز شامل موارد محدودی می شود که در ادامه یک به یک بررسی میکینم. دستگاه آسیاب میکسر گاوداری که از نوع میکسر غلطکی باشد دارای ویژگی های زیر می باشد:

۱_ غلطک: مهم ترین قطعه آسیاب غلطکی رول یا غلطک آن است. غلطک ها به صورت جفت ساخته می شوند و طوری طراحی می شوند که بر خلاف جهت یکدیگر می توانند بچرخند. معمولا یک غلطک ثابت و غلطک دیگری متحرک طراحی می گردد.

۲_ فیدر: این قطعه میزان دریافت مواد اولیه را تنظیم و کنترل می کند. در ساخت اسیاب خوراک دام می توان از فیدرهای اتوماتیک یا فیدرهای دستی استفاده کرد.

۳_ گیربکس: با توجه به اینکه سرعت دوران غلطک ها مکتر از سرعت دوران موتور است، با استفاده از گیربکس انتقال نیرو به درستی صورت میگیرد.

۴_ الکتروموتر

۵_ بدنه و شاسی

جمع بندی

ساخت آسیاب خوراک دام بسته به اینکه در چه کارخانه ای تولید گردد می تواند فرایند های متفاوتی را در بر بگیرد، به همین منظور توصیه می شود از برند های معتبر خریداری نمایید.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *