خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / آسیاب چکشی سه فاز درجه 1
آسیاب چکشی سه فاز
آسیاب چکشی سه فاز

آسیاب چکشی سه فاز درجه 1

آسیاب چکشی که به آن آسیاب ضربه‌ای نیز می‌گویند جزو رایج‌ترین و قدیمی‌ترین آسیاب‌هایی می‌باشد که در دامداری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. آسیاب‌های چکشی از نظر برق مصرفی، به چند نوع مختلف تقسیم می‌شوند که یکی از این انواع آسیاب چکشی سه فاز می‌باشد.

آسیاب چکشی سه فاز، از برق سه فاز استفاده می‌کند. این آسیاب به دلیل بزرگ بودن برای تولید بیشتر، برای کار کردن نیاز به برق سه فاز دارد. در واقع برای به حرکت در آمدن الکتروموتور در آسیاب چکشی سه فاز، نیاز به برق سه فاز می‌باشد.
آسیاب چکشی سه فاز، با ضربه زدن و فشردن مواد در یک محفظه بسته، عمل پودر کردن مواد را انجام می‌دهد. این نوع آسیاب برای موادی که خشک هستند و چربی ندارند مناسب می‌باشد، زیرا به دلیل ضربه‌های مکرر چکش گرما تولید می‌شود. این دستگاه دارای 2 نوع چکش می‌باشد که ثابت و متحرک هستند و روی محور دورانی سوار شده‌اند. همچنین دارای الک نیز هستند که این امکان را به کاربر می‌دهند که مواد را به هر اندازه‌ای که می‌خواهد خرد کند.

در نوع آسیاب چکشی برقی چکش ها به فاصله 2 تا 5 سانتی متر از الک که در اطراف محفظه قرار گرفته اند با سرعت 2500 الی 4000 دور در دقیقه چرخش دارند.

مشخصات فنی آسیاب چکشی سه فاز

  1. چکش ها: نیرو و بازدهی یک آسیاب چکشی سه فاز به کیفیت، طرز قرار گرفتن چکش‎ها و ابعاد آسیاب وابسته است.
  2. ابعاد و شکل چکش‌ها: در آسیاب چکشی، چکش‌ها شکل‌ها و انواع متفاوتی دارند، اما چکشی که در حال حاضر از همه بیشتر استفاده می شود، چکش‌های صفحه مستطیلی هستند.
  3. دقت چکش‌ها: در زمان تحویل آسیاب، باید دقت چکش‌ها تفاوت وزن 5 گرم بین آن‌ها بررسی شود زیرا فرق وزن چکش‌ها بیشتر ازحد مجاز نباید باشد.
  4. طرز قرار گرفتن و تعداد چکش‌ها: در زمان چیدمان باید به تعداد چکش‌ها و موقعیت نسبی آن‌ها در یک مجموعه و نحوه قرار گرفتنشان در کنار هم دقت شود زیرا در تولید آن اهمیت دارند.
  5. سرعت چکش‌ها: سریع بودن ضربه‌های چکش، قدرت و انرژی دستگاه آسیاب را در زمان چرخش محور مشخص می‌کند. با سرعت طولی بیشتر، قدرت فشار و ضربه به مواد اولیه بیشتر است و توان آسیاب کردن بالا می‌رود.

مزایای آسیاب چکشی

  • تولید کردن مواد پودر شده در اندازه‌های دلخواه و مختلف با توجه به نیاز مصرفی دامدار و پرورش دهنده
  • پودر کردن و خرد کردن انواع حبوبات و غلات (ذرت، گندم، جو، سویا)
  • هزینه اولیه کمتر برای خرید و راه اندازی نسبت به انواع دیگر آسیاب‌ها
  • کم هزینه بودن تعمیر و نگهداری نیز از مزایای آسیاب چکشی می‌باشد.

نتیجه گیری

همراهان عزیز در این مطلب به معرفی آسیاب چکشی سه فاز پرداختیم. تفاوت این نوع آسیاب با نوع تک فاز در اندازه‌های آن می‌باشد که به همین دلیل برق مصرفی آن‌ها نیز متفاوت است. در خطوط تولید خوراک دام و طیور که به صورت فراوان خوراک تولید می‌شود از این نوع آسیاب استفاده می‌شود.

قیمت آسیاب چکشی با توجه به برق مصرفی آن‌ها نیز متفاوت می‌باشد. آسیاب چکشی برای خرد کردن مواد مختلفی به کار می‌رود از جمله غلات و حبوبات. اما دستگاه‌های آسیاب دیگری نیز وجود دارد که می‌توان آن‌ها را تهیه کرده و استفاده کرد مثل دستگاه آسیاب پلاستیک که کاربردهای زیادی می‌تواند داشته باشد.

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *