خانه / آسیاب خوراک دام طیور آبزیان / انواع اسیاب های چکشی
انواع آسیاب های چکشی
انواع آسیاب های چکشی

انواع اسیاب های چکشی

یکی از دستگاه های پر کاربرد و اساسی در صنعت دامداری و کشاورزی، انواع آسیاب های چکشی است. از این دستگاه به هدف پودر کردن و خرد ساختن مواد ورودی خط تولید از جمله غلات استفاده می شود. همان طور که اشاره شد، دستگاه آسیاب از اساسی ترین تجهیزات خط تولید به شمار می آید، چرا که وظیفه آماده سازی مواد اولیه را برای استفاده های بعدی بر عهده دارد.

انواع آسیاب ها

مکانیزم و سیستم عملکرد دستگاه آسیاب متفاوت می باشد و هر یک از انواع آسیاب ها برای دسته ای از مواد کارایی بالایی دارند. در این محتوا می خواهیم شما را با انواع آسیاب های چکشی آشنا کنیم. اغلب آسیاب ها را با توجه به نوع ماده ورودی به آنها می شناسند، برای مثال با نام هایی مانند آسیاب علوفه، آسیاب غلات و… . اما از دید نوع مکانیزم و کارکرد انواع آسیاب های جدید را  می توان در دو دسته آسیاب چکشی و آسیاب غلطکی جای داد.

برخی از دستگاه های آسیاب با استفاده از چکش ها مواد را خرد و نهایتا آسیاب می کنند. برخی دیگر دارای عملکرد سایشی به کمک جفت غلطک ها اند. انواع آسیاب های چکشی در بازار موجود می باشد، برخی از این دستگاه ها به صورت مجزا و با یک موتور کار میکنند. برخی دیگر بر روی تراکتور ها و دامپر ها نصب می شوند و به صورت پرتابل می توان از آنها استفاده کرد.

از سوی دیگر انواع آسیاب های چکشی از نظر اندازه و ظرفیت وجود دارد که هر یک متناسب با خط تولید مشخص شده کار می کنند. از دید دقیق تر، انتخاب نوع آسیاب مدنظر در میان انواع آسیاب های چکشی به نوع غلات و میزان خرد کردن غلات توسط دستگاه آسیاب دارد.

نحوه عملکرد انواع آسیاب های چکشی

این دسته از اسیاب ها مجهز به تعداد زیادی چکش اند. چکش قطعه فلزی مسطح و مستحکمی است که با الگو های مشخصی به محور دستگاه متصل می شود. با کارکردن دستگاه و چرخش محور، چکش ها به صورت دورانی سرعت میگیرند و با برخورد به ذرات آنها را خرد میکنند. از دید فروشندگان و همین طور سازنده آسیاب چکشی، این مدل آسیاب ها پرکاربرد ترین و شناخته شده ترین نوع آسیاب می باشند.

بهره گیری از اصل ضربه در این مکانیزم سبب می شود تا بتوان موادی که فیبر بالایی دارند را به راحتی تا حد نیاز خرد و پودر نمود. در انواع آسیاب های چکشی یک درام از آلیاژ فولاد که دارای یک شفت افقی چرخشی است وجود دارد. در برخی آسیاب های چکشی بجای درام طبله ای وجود دارد که چکش ها روی آن نصب شده اند. اکثر مدل های این دستگاه آسیاب، مجهز به صفحه نمایش هستند و آن هایی که صفحه نمایش ندارند برای جداسازی ذرات ریز و درشت از جریان هوا استفاده می کنند.

جمع بندی

شما در این محتوا با انواع آسیاب های چکشی اشنا شدید، اگر علاقمندید تا با انواع دیگر آسیاب ها صنعتی آشنا شوید، می توانید به محتوای دیگر موجود سایت مراجعه کنید. برای استعلام قیمت آخرین مدل های انواع دستگاه آسیاب نیز می توانید با کارشناسان فروش شرکت ما تماس بگیرید.

 

امتیازدهی به این مطلب
امتیاز شما به این مطلب چند است؟

درباره‌ی admin

حتما ببینید

آسیاب صنعتی بزرگ (صادراتی)

از آسیاب صنعتی بزرگ در صنایع بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *